Două avioane ale companiei TAROM s-ar fi defectat chiar pe pista aeroportului Otopeni, anunţă sursele Antena 3.
Acestea ar avea mai multe defecţiuni care sunt în curs de remediere, anunţă sursa citată.
"Sunt două avioane defecte pe aeroportul Otopeni acum. Este vorba de cel care trebuia să plece la Cluj la 18:40 şi cel care trebuia să plece spre Iaşi, care trebuia să decoleze la 18:20. Se lucrează pentru a fi reparate aceste avioane. Ni s-a transmis că ar fi vorba de defecţiuni uzuale. Sunt în jur de 300 de pasageri care aşteaptă acum. S-ar putea să fie întârzieri pentru mai multe aeronave TAROM. Se încearcă o rotaţie a acestora şi sunt întârziate mai multe avioane TAROM acum. Avionul de Munchen trebuia să plece la 17:55, dar se estimează că va pleca la ora 19:25. Cel de Timişoara trebuia să plece la 18:54, iar estimarea este de 20:40", arată Antena 3.
„Pe partea de uniformizare a flotei vor rămâne cu ATR și Boeing. O să rămână undeva la 17 aeronave cu uniformizare, ceea ce reduce mult costurile. Asta a fost o mare problemă a TAROM: să opereze 3 tipuri de aeronave”, a arătat ministrul transporturilor în luna mai.
În prezent, TAROM are 29 de avioane, după ce în perioada 2017-2020 în flota sa au intrat mai multe aeronave Boeing și ATR, iar șefii transportatorului aerian nu au reușit deocamdată să scape de cele vechi. O parte dintre avioanele actuale vor fi vândute.
Șapte aeronave mici, folosite în cursele interne sau pe distanţe scurte, ar urma să fie predate celor de la ATR, cu care TAROM a semnat un contract pentru achiziția de aeronave noi.
În prezent TAROM are undeva la 1.440 de salariați, însă ținta este ca operatorul aeriană să rămână doar 1000 de angajați.
„TAROM are un plan de restructurare care a fost discutat și la Comisia Europeană, care implică și reducerea de personal. E un consultant extern care îi ajută, deci optimizare pe partea de costuri și companie mai suplă și eficientă. TAROM nu a mai fost eficientă de 10-15 ani. Pandemia a fost ultima lovitură, ca să spun așa, pentru această companie. Acest plan este destul de bine pus la punct, implică o injecție de capital din partea statului, și vede compania pe profit în 2024-2025”, a mai declarat Cătălin Drulă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu