Nava cargo chinezească, ancorată în largul coastei, a fost cjhemată de autoritățile suedeze să revină în apele teritoriale ale Suediei.
Suedia, una dintre țările afectate de incidentul din Marea Baltică, a cerut marți ca nava cargou chineză ancorată în largul coastei să revină în apele sale teritoriale pentru a contribui la ancheta privind secționarea cablurilor submarine, incident considerat un posibil act de sabotaj, transmite AFP.
”Am fost în contact atât cu nava, cât și cu China, și am făcut cunoscut faptul că dorim ca nava să se îndrepte spre apele teritoriale suedeze”, a declarat prim-ministrul Ulf Kristersson la o conferință de presă, subliniind că obiectivul nu este acela de a lansa ”acuzații”.
”Este doar dorința, din partea Suediei, ca nava să ajungă în apele teritoriale suedeze astfel încât să putem coopera mai ușor pentru a înțelege ce s-a întâmplat”, a asigurat premierul Ulf Kristersson.
Reamintim că secțiuni din două cabluri de telecomunicații, ambele situate în apele suedeze din Marea Baltică, au fost tăiate pe 17 și 18 noiembrie.
Yi Peng 3, un vrachier construit în 2001, a navigat în zona cablurilor în perioada în care acestea au fost tăiate, conform site-urilor de urmărire a navelor, deși nu există indicii că ar fi fost implicat în incidente.
Faptul că nava a rămas ancorată de marți în strâmtoarea îngustă Kattegat dintre Suedia și Danemarca a ridicat semne de întrebare.
Din cauza tensiunilor din jurul Mării Baltice apărute după declanșarea invaziei ruse în Ucraina, mai mulți lideri au menționat posibilitatea unui ”atac hibrid”, referindu-se la acțiuni întreprinse de Moscova cu scopul de a le provoca daune, notează Agerpres.
Kremlinul a reacționat afirmând că este ridicol și absurd ca Rusia să fie acuzată că se află în spatele secționării celor două cabluri.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu