Artiştii care au înscenat descoperirea lucrării de Picasso la rădăcina unui copac din județul Tulcea au explicat ce i-a făcut să recurgă la această farsă.
Trupa de teatru Berlin, care prezintă piesa „True Copy" (n.red. - „Copia adevărată"), a emis o declaraţie de presă în care dă detalii despre farsa care a șocat România.
Berlin afirmă că a început să lucreze acum doi ani la proiectul care îl are ca subiect pe maestrul falsificărilor de artă din Olanda - Geert Jan Jansen.
Premiera spectacolului a avut loc la 15 noiembrie, la Teatrul deSingel din Anvers, Belgia. Piesa vorbeşte despre viaţa unui falsificator, acest Geert Jan Jansen, şi despre valoarea relativă a adevărului.
Parte din acest spectacol a fost pregătit în secret
„Parte din acest spectacol a fost pregătit în secret, în cursul ultimelor luni, cu perspectiva de a aduce înapoi lucrarea 'Tête d'Arlequin' a lui Picasso. Berlin doreşte să se abţină de la orice comentariu pentru că vrea să vorbească întâi cu domnişoara Feticu şi cu domnul Westerman întâi, care au descoperit pachetul sâmbătă. O să revenim cu mai multe detalii pe această temă în următoarele zile", a anunţat trupa Berlin pe pagina sa de Facebook.
Eu am râs, dar Mira s-a enervat", a spus Frank Westerman ziariştilor olandezi.
Reacții pe Facebook
Ei postaseră fiecare pe Facebook, încă de duminică seara, o reacţie în urma veştii că descoperirea lucrării a fost o farsă.
„Îndoieli. Lumea pare dintr-odată ca o commedia dell'arte. Şi ca un adevărat clovn, eu rîd cu un ochi şi plîng cu celălalt", a postat Mira Feticu, pe contul său de Facebook, la câteva ore după apariţia comentariilor.
„Scriitoarea Mira Feticu şi cu mine am sfârşit într-o piesă de Eugen Ionescu: tabloul pierdut al lui Picasso este ascuns de doi artişti flamanzi. Ei, prefer să joc un rol secundar într-un proiect de artă decât sâ mă fac vehicul pentru hoţi sau escroci", a scris şi Frank Westerman pe pagina sa de Facebook.
Producătorii belgieni au declarat că au îngropat la sfârşitul lunii octombrie o copie a picturii „Tête d'Arlequin" (n.red.: „Cap de Arlechin") în apropiere de Tulcea, după care au trimis şase scrisori anonime, trei în România şi trei în Olanda. Dintre cele şase scrisori, doar Mira Feticu a căzut în capcană şi a mers în căutarea tabloului, care în urmă cu şapte ani era furat alături de alte capodopere dintr-un muzeu din Rotterdam.
VEZI ȘI Tablou Picasso, găsit la Tulcea, farsă colosală
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News