Talk: Catherine de Zegher - Geta Brătescu: A Studio of One’s Own

Geta Brătescu Atelierul 1978
Geta Brătescu Atelierul 1978

Într-un eveniment adiacent expoziției Geta Brătescu – Apariții, de la Pavilionul României, din Giardini della Biennale din Veneţia, renumita curatoare și istoric de artă Catherine de Zegher va pune în discuție, duminică, 18 iunie, la ora 16:00, practica artistică a Getei Brătescu, în conexiune cu opera altor artiste.

Alegeri prezidentiale 2024

Într-un eveniment adiacent expoziției Geta Brătescu – Apariții, de la Pavilionul României, din Giardini della Biennale din Veneţia, renumita curatoare și istoric de artă Catherine de Zegher va pune în discuție,  duminică, 18 iunie, la ora 16:00, practica artistică a Getei Brătescu, în conexiune cu opera altor artiste. Potrivit Catherinei de Zegher, „Geta Brătescu și-a creat o voce independentă și a abordat spațiul dintre viață și artă, public și privat, feminin și trupesc, abstract și real, subiect și obiect. Repolitizând corpul feminin, jucându-se neîncetat cu deslușirea capcanelor ascunse ale limbajului și provocând privirea triumfătoare, Brătescu a contribuit, de-a lungul secolului XX și la începuturile celui de-al XXI-lea, la dezvoltarea progresivă a artei, la nivel internațional, ca practică reflexivă și socială. Arta nu este, în acest fel, doar parte a producției sociale, ci este în sine productivă sau generatoare.În această perspectivă, arta nu este statică și fetișizată, ci mai presus de toate dinamică: este constitutivă mai degrabă decât constituită. Dacă, pentru a deveni o ființă socială deplină, individul trebuie să devină un utilizator pe deplin competent al limbajului, și dacă limbajul construiește atât individualități sau subiecte, cât și relațiile sociale dintre ele, devine evidentă nevoia de a simboliza și a face vizibilă noțiunea de feminin. Oricum, și poate că acum mai mult ca niciodată, activismul și analiza feminină trebuie să conducă înspre perspective de viitor emancipatoare.”

Discuția va fi urmată de un dialog cu Magda Radu, curatoarea expoziției.

(w670) Catherine

Catherine de Zegher

Catherine de Zegher este Directoarea Muzeului de Arte Frumoase din Ghent (Belgia) și membră a Academiei Regale de Științe și Arte din Belgia. În

 2013, a fost curatoarea celei de-a 5-a ediții a Bienalei de la Moscova și a Pavilionului Austriei la cea de-a 55-a ediție a Bienalei de la Veneția. În 2010-2012 a fost Directorul Artistic al celei de-a 18-a ediții a Bienalei din Sydney, Australia. A fost curator invitat la Fundația Tàpies în Barcelona și la Departamentul de Desen al Muzeului de Artă Modernă din New York, unde a organizat expoziția On Line. Drawing through the Twentieth Century (Despre linie. Desenul de-a lungul secolului douăzeci). În 2007-2009, Catherine de Zegher a fost Director de expoziții și publicații la Galeria de Artă din Ontario, unde a făcut parte din echipa care a supervizat relocarea muzeului în clădirea renovată, construită inițial de Frank Gehry. Înainte de a ocupa acest post, a lucrat mulți ani ca Director Executiv și Curator Principal al The Drawing Center din New York (1999-2006). În anii anteriori lucrului în America de Nord, a fost co-fondatoare și Directoare a Fundației Kanaal Art din Kortrijk, Belgia (1988-1998).

Catherine de Zegher este curatoarea multor expoziții apreciate, precum America: Bride of the Sun. 500 Years of Latin America and the LowCountries (America: Soția soarelui. 500 de ani de America Latină și Țările de Jos - 1992) la Muzeul Regal de Arte Frumoase din Anvers și Inside the Visible. An Elliptical Traverse of Twentieth-Century Art in, of, and from the Feminine (Înăuntrul vizibilului. O traversă eliptică a artei secolului douăzeci în, a și dinspre feminine - 1994-1996) la Institutul de Artă Contemporană din Boston.

 În ultimele decenii i-au fost acordate mai multe premii pentru Cea mai bună expoziție din partea AICA (Asociația Internațională a Criticilor de Artă) și AAMC (Asociația Curatorilor Muzeelor de Artă). Multe dintre proiectele și cărțile ei promovează principiul feminin.

Autoare și editoare a numeroase cărți, de Zegher a publicat, împreună cu Carol Armstrong, cartea Women Artists at the Millennium (Artiste la trecerea dintre milenii), în seria October Books a editurii MIT Press. În 2007 a scris cartea On Line. Drawing through the Twentieth Century (1910-2010)/ Despre linie. Desenul de-a lungul secolului douăzeci (1910-2010), în urma unei rezidențe la Bellagio Study and Conference Center a Fundației Rockefeller și a bursei Arts Writers Grant oferită de Creative Capital /Andy Warhol Foundation. În 2012, a scris și editat all our relations (toate relațiile noastre) pentru cea de-a 18-a ediție a Bienalei de la Sydney, iar în 2013, More Light (Mai multă lumină) pentru cea de-a 5-a ediție a Bienalei de la Moscova. Ceva mai recent, în 2014, de Zegher a publicat Women’s Work Is NeverDone  (Munca femeii nu se încheie niciodată), o antologie de eseuri despre lucrări ale artistelor contemporane. În această toamnă, de Zegher va prezenta Geta Brătescu: A Room of One’s Own la Muzeul de Arte Frumoase din Ghent, o expoziție dedicată operei artistei, în colaborare cu Camden Arts Centre din Londra.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel