Ţara Galilor a impus, din 17 septembrie, limită de viteză de 20 mile pe oră (32 km la oră) în localităţi. Şoferii români, prin comparaţie, se folosesc de o metodă specială pentru a nu-şi pierde permisul de conducere când depăşesc viteza legală în localităţi.
Conform legislativului galez, limita de viteză de 30 km/h ar urma să ducă la scăderea drastică a numărului de accidente rutiere mortale, dar ar încuraja şi populaţia să meargă pe jos sau cu bicicleta.
Legea va fi impusă pe sectoarele de drum unde stâlpii de iluminat sunt la o distanţă de cel mult 200 metri.
Dintre cele 1.014 persoane ucise sau grav rănite pe drumurile din Țara Galilor în 2022, peste 40% (421) au fost lovite pe o porțiune de drum cu 30 de mile pe oră. Campania pentru siguranța rutieră „Brake” a declarat că riscul ca o persoană să moară dacă este lovită de o mașină care circulă cu 30 de mile pe oră este de cinci ori mai mare decât dacă mașina circula cu 20 de mile pe oră. Primul ministru din Țara Galilor, Mark Drakeford, a declarat că această măsură „va împiedica oamenii să își piardă viața”. „Vă va lua un minut mai mult pentru a vă face călătoria, iar noi vom salva viețile a 10 oameni în Țara Galilor în fiecare an ca urmare a acestei contribuții de un minut – nu pare un târg nedrept”, a spus Drakeford, conform traficmedia.
Titi Aur, instructor de conducere defensivă, a vorbit la DC Conducem despre acest subiect, dar şi despre metoda folosită de şoferii români pentru a nu-şi pierde permisul de conducere atunci când depăşesc limita de viteză.
"De la noi se vede clar că e exagerat. Pentru că noi circulăm în localitate cu 90 şi un pic de km la oră, ca să nu ne ia carnetul. Doar unde ştim că e radarul mergem cu 50 km/h, dar nici acolo, că avem acea toleranţă, deci forţăm spre 60 km/h.
Sunt ţări totuşi în lume, după cum se vede, care ţin cont de toate elementele. Pe de o parte siguranţa rutieră, şi apoi de zgomot, poluare, etc. Cu siguranţă, prin reducerea vitezei, riscul de accident grav este mult mai mic. Dar cu acele inconveniente, că deplasarea în localitate se va face într-un ritm mai lent. Dacă ne uităm, însă, la oraşele noastre aglomerate, probabil că nici nu ar conta prea mult limita de viteză de 30 km/h, pentru că nu circulăm cu mai mult de viteza asta ziua.
Doar că sunt şi ore în care circulaţia e mai lejeră şi pe bulevardele din Bucureşti, spre exemplu, se circulă cu viteze spre 100 km/h. Ca să nu mai vorbim de acei teribilişti care merg cu mult mai mult. Vorbim de oamenii normali, care profită de faptul că nu e circulaţie.
În timpul pandemiei, în Bucureşti se circula mult mai puţin, accidentele au fost mai puţine, dar mult mai grave. Pentru că se întâmplau la viteze mari. Este din nou o demonstraţie că, mergând cu viteză mare, accidentele sunt mai grave. Astfel de restricţii par exagerate de la noi, dar pentru alte ţări sunt lucruri normale. Vă dădeam în alte emisiuni exemplul cu Australia, unde pe autostradă se circulă cu 100 km/h, iar pe drumurile naţionale cu 110 km/h. Statele şi guvernele îşi asumă să ia astfel de măsuri. La noi nu contează, deocamdată...", a declarat Titi Aur la DC Conducem.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu