Tarife suplimentare pentru mașinile electrice chinezești: Europa ia măsuri împotriva subvențiilor

FOTO cu rol ilustrativ: Freepik @frimufilms
FOTO cu rol ilustrativ: Freepik @frimufilms

Comisia Europeană a început să aplice, de miercuri, tarife suplimentare pentru importurile de automobile electrice produse de companii chineze, informează Reuters.

Citește și: Al 19-lea atac aerian din această lună asupra Kievului: Nouă răniți, apartamente distruse și o grădiniță avariată

Tarifele, care variază între 7,8% pentru Tesla și 35,3% pentru SAIC, se adaugă taxei standard de 10% impuse deja de UE pentru importurile de automobile. Decizia vine la peste un an de la lansarea anchetei Comisiei privind subvențiile oferite constructorilor chinezi de vehicule electrice.

Anunțul a fost publicat oficial în Jurnalul Oficial al UE, iar Comisia a susținut că măsura este necesară pentru a contracara subvențiile incorecte oferite de statul chinez. Printre acestea se numără finanțarea preferențială și prețurile reduse la terenuri, baterii și materii prime.

China beneficiază de o capacitate de producție de trei milioane de automobile electrice anual – de două ori mai mult decât necesarul pieței UE, iar tarifele de 100% aplicate de SUA și Canada fac din Europa o piață atractivă pentru exporturile chinezești.

„China nu este de acord și nici nu acceptă această decizie”, a transmis Ministerul chinez al Comerțului într-un comunicat, precizând că Beijingul a lansat deja propriile investigații în acest an asupra unor importuri din UE, inclusiv pentru produse precum coniacul, lactatele și carnea de porc, ca reacție la măsurile Bruxelles-ului. Totodată, China a contestat la Organizația Mondială a Comerțului noile tarife europene.

Constructorii auto europeni se confruntă cu o concurență sporită pe piața de vehicule electrice, segment unde mărcile chineze și-au crescut cota de la sub 1% în 2019 la 8% în prezent și ar putea atinge 15% până în 2025. Comisia estimează că, de regulă, prețurile automobilelor electrice chinezești sunt cu aproximativ 20% mai mici decât cele produse în UE.

Poziția UE față de Beijing s-a schimbat în ultimii cinci ani, adoptând o perspectivă mai precaută: China este văzută atât ca un potențial partener, cât și ca un competitor și rival sistemic. Totuși, statele membre UE nu au o poziție unitară față de tarifele impuse automobilelor electrice chinezești, reflectând diviziunile interne privind relațiile economice cu Beijingul.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
NoMy - smt4.5.3
pixel