Țările UE vor putea interzice produsele cosmetice care par comestibile dacă acestea vor întruni patru condiții

Fotografie de la Anna Tarazevich: Pexels
Fotografie de la Anna Tarazevich: Pexels

Curtea Europeană de Justiție a stabilit orice risc care trebuie evaluat de la caz la caz, luând în considerare vulnerabilitatea unor grupuri specifice de persoane, în special a copiilor.

Țările Uniunii Europene vor putea interzice vânzarea produselor cosmetice care, datorită aspectului lor înșelător, ar putea fi confundate cu produse alimentare și pot pune în pericol sănătatea consumatorilor, în special a copiilor. 

Curtea de Justiție a Uniunii Europene a statuat că interesul de a proteja siguranța persoanelor poate, în unele cazuri, să prevaleze asupra dreptului de a vinde anumite produse în forma care este considerată cea mai potrivită.

Speța hotărârii de interzicere a produselor cosmetice care imită diverse alimente

Potrivit sursei Europa Today, sentința vine în urma unei dispute între compania britanică Get Fresh Cosmetics și autoritățile lituaniene, care au constatat că unele articole comercializate de companie în țara baltică, în special diferite tipuri de bombe de baie gazoasă, aveau aspectul unor produse alimentare, precum prăjituri, plăcinte sau alte „delicii” și au cerut companiei Get Fresh să le retragă de pe piață, deoarece aceștia au considerat că prezintă un risc de intoxicație pentru consumatori, în special pentru copiii care ar putea fi atrași de aspectul lor.

Curtea Administrativă Supremă a Lituaniei a solicitat instanței europene să ofere un aviz cu privire la modul de interpretare a dreptului UE, în special dacă ”trebuie să se demonstreze cu dovezi obiective și fundamentate că introducerea în gură a unor produse care, deși nu sunt alimente, arată precum alimentele, pot prezenta riscuri pentru sănătate sau siguranță.”

Judecătorii UE a afirmat că riscurile trebuie luate în considerare ”de la caz la caz”, dar autoritățile nu sunt obligate să furnizeze ”date obiective și dovedite” care să demonstreze probabilitatea ca aceste produse să fie consumate în mod eronat ca alimente.

Patru condiții cumulate vor fi suficiente pentru retragerea unui produs de pe piață 

Pentru a fi interzis, articolul trebuie să aibă forma, mirosul, culoarea, aspectul, prezentarea, etichetarea, volumul sau dimensiunea unui produs alimentar, explică Curtea de Justiție a Uniunii Europene.

În plus, caracteristicile de mai sus trebuie să fie astfel încât să fie previzibil faptul că oamenii, în special copiii, îl pot confunda cu un produs alimentar. De asemenea, trebuie să fie previzibil că, din motivele enumerate mai sus, copiii ar putea băga produsul în gură, provocând riscuri precum sufocarea, intoxicația, perforarea sau obstrucția tubului digestiv, potrivit declarației instanței.

Directiva interzice introducerea pe piață, importul, fabricarea sau exportul anumitor produse dacă sunt îndeplinite patru condiții cumulate.

Citește și...

Vânzările de cosmetice au crescut cu 50% după ridicarea obligativității purtării măștii în locuri publice

Vânzările de rujuri și fond de ten în special au crescut cu 20-50% de la recenta relaxare a măsurilor de sănătate, relatează Brussels Time.

„Rujul și fondul de ten au revenit. Au înregistrat o creștere de 50% în primele trei luni ale anului față de aceeași perioadă a anului trecut”, a declarat Tanguy De Ripainsel, directorul magazinelor 110 Di din Belgia și Luxemburg.

„Și acest lucru se accelerează în mod clar de la ridicarea purtării obligatorii a măștilor.”

Multe magazine de cosmetice notează tendințe pozitive în vânzări

Aprilie (noul nume al celor 87 de magazine Belgian Planet Parfum) a remarcat și ea tendința. „De la sfârșitul măștilor obligatorii, vânzările de ruj și fond de ten au crescut cu 20%”, a declarat Cyril de Montesquieu, managerul companiei pentru Belgia, Luxemburg și Franța.

Un alt jucător important din sector, Ici Paris XL, a declarat că înregistrează și „o tendință pozitivă plăcută în vânzările de machiaj” din același motiv, mai ales când vine vorba de produse ascunse sau stricate de purtarea măștilor.

Nu se așteaptă ca vânzările să se recupereze complet

Dar, în timp ce industria cosmetică salută creșterea vânzărilor, pandemia a schimbat tendințele de frumusețe într-un mod care face puțin probabil ca sectorul să înregistreze o revenire completă.

„În cei doi ani de criză de sănătate, machiajul a avut de suferit, vânzările scăzând cu 60%  până la 70% pentru anumite referințe față de perioada pre-covid”, a spus Cyril de Montesquieu.

„Și chiar dacă vedem că cifrele noastre decolează din nou, nu credem că le vom putea recupera pe cele din 2018-2019.”

Citește întreaga știre AICI.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel