Jurnalistul Val Vâlcu a comentat anunțul făcut, recent, de TAROM, care i-a revoltat pe ecologiști.
Publicitate
În luna august, directorul general al ROMATSA, Adrian Cojoc, anunța că Aeroportul Internațional Brașov - Ghimbav ar putea deveni operațional din iunie 2023. Anterior, se vehicula data de 1 noiembrie 2022. Între timp, TAROM deja anunță că, de la finalul anului viitor, vor începe cursele aeriene Brașov-București.
"Prima aeronavă comercială care va ateriza pe pista noului aeroport din Brașov va fi una românească, aparținând TAROM”, a declarat Mihăiță Ursu, director general CEO al TAROM, în cadrul discuțiilor avute luni cu Adrian Veștea, președintele Consiliului Județean Brașov, și cu Alexandru Anghel, directorul general al Aeroportului Internațional Brașov-Ghimbav, potrivit brașov.net.
Anunțul TAROM, "muniție" pentru ecologiști
Greenpeace România a criticat anunțul: ”În plină criză climatică, directorul TAROM anunţă că din 2023 vor începe zborurile pe ruta Bucureşti-Braşov, o distanţa de 166 de km ce poate fi parcursă în aproximativ 2-3 ore cu trenul. În comparaţie cu trenurile, impactul asupra climei generat de zborurile pe distanţe scurte este complet disproporţionat. Trenurile electrificate pe distanţe scurte în România sunt în medie de 15 ori mai eficiente din punctul de vedere al amprentei de carbon decât avioanele, care consumă enorm de multă energie şi ard 4 litri de kerosen pe secundă”.
Jurnalistul Val Vâlcu a comentat anunțul companiei aeriene și reacția Greenpeace.
"Au găsit, acum, ecologiştii o nouă temă. Au închis hidrocentralele, au blocat agricultura, au rezolvat cu centralele pe cărbune, ne-au lăsat fără curent, acum vor să ne lase fără turişti şi au găsit un nou subiect: Aeroportul din Braşov. Dar nu asta este prima grijă, ci de ce TAROM anunţă, cu un an înainte, curse, în vreme ce la Tulcea aeroportul, care este la cheie, stă nefolosit", a spus Val Vâlcu.
"Este o aiureală. Până în iunie (n.r. când ar deveni operațional aeroportul) este cale lungă, s-ar putea să se mai amâne, să nu se respecte termenele. Mai ai opt luni cel puţin şi anunţi curse, iar aeroportul din Tulcea este gata de un an şi nu ai trimis nicio cursă. Se pune problema că este companie naţională... Hai să facă un "gest naţional. Care e avantajul că ai o companie cum e TAROM şi plăteşti pagubele când are pierderi? Străinii ar face o escală la Bucureşti să nu mai meargă încă cinci ore până în Deltă", a mai spus jurnalistul.
"Ar putea exista o explicaţie, în sensul că vin pe Aeroportul Otopeni turişti din lumea largă şi nu se mai duc la gară, fac escală la Otopeni şi se duc spre Braşov. Dar nu ştii câte curse sunt pe zi, cât va sta turistul pe aeroportul din Otopeni să aştepte ore în şir avionul de Braşov. Însă întrebarea este de ce TAROM nu a pus curse pe Bucureşti - Tulcea, pe perioada vacanţei, unde aeroportul este gata? Este şi drumul mai lung față de cel până la Braşov şi ar fi interesul mai mare pentru Delta Dunării. Se duce turistul în Deltă, face escală la Bucureşti şi de acolo Bucureşti - Tulcea, însă TAROM nu a mişcat, nu a dovedit intenţia. Aeroportul este gata, este modernizat, în timp ce la Braşov nici nu s-a dat în folosinţă şi deja au anunţat curse", a punctat Val Vâlcu.
"Nu rezolvi traficul de pe DN1, aglomeraţia de pe Valea Prahovei. Mai mult de două curse - 160 de oameni - nu poate să ducă în weekend până la Braşov. Doi la mână, cei care agomerează DN1 nu se duc toţi la Braşov. Nu este o soluție nici măcar să spui "domnule, dacă nu îți convine să stai două ore la Azuga sau la Buşteni, ia avionul". Nu te duci la Braşov ca să te întorci cu autobuzul, apoi, să te iei avionul. Trei la mână, când merge o familie cu doi copii, nu va plăti patru bilete de avion să se ducă până la Braşov.
Este strict pentru traficul internațional, pentru turiştii din afară sau pentru zona de business în timpul săptămânii. Pentru turismul internațional este clar că Delta are mai multe atuuri. Adică să vii să faci escală la Otopeni, să te duci la Braşov... Mai degrabă, faci escală şi te duci în Deltă. Nemţii au şi ei munţi, francezii, austriecii la fel. Nu ştiu dacă se bat să vină la Braşov să schieze. În timp ce, în Deltă, da. Este unică în Europa, are miză. Vorbim de profitabilitate că, aşa, evident că mai vin oameni de afaceri, rude, mai vin călători din lumea largă la Braşov cu escală în Bucureşti. Dar ca destinaţie pentru turismul internaţional, este clar că Delta bate Brașovul", a spus jurnalistul.
"Anunțul TAROM m-a zăpăcit"
Nici sociologul Gelu Duminică nu vede cu ochi buni anunțul făcut de TAROM.
"Anunțul TAROM că va introduce zboruri pe ruta București - Brașov, m-a zăpăcit. Ruta asta aș face-o în vreo 2.30 ore cu trenul din Gara de Nord. Și încă vreo 30 de la mine acasă până la gară (cu metroul). În Brașov, gara e aproape de centru (10-15 min cu taxi/autobuz). Cu totul, costul deplasării mele de la mine de acasă până în centrul Brașovului ar fi de vreo 3h15 minute si vreo 90 lei (cu tot cu metrou si taxi).
Cu avionul, într-o zi normala, de la mine de acasă fac puțin peste 1 oră până la aeroport (cu orice mijloc de transport aș merge), încă minim 45 de minute pentru formalități și control, vreo 30 de minute în zbor, vreo 10 să ies și vreo 20-25 de la aeroport in centru. Costul ar fi tot de peste 3 ore la un cost de vreo 4 ori mai mare! Și atunci de ce să operezi această rută care are toate șansele să fie total neprofitabilă?", a scris Gelu Duminică pe Facebook.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Roxana Neagu