Directorul Tarom, Werner Wolff, a vorbit, la Antena 3, despre contractele care au sărăcit TAROM.
”Avem o licitație pe asigurări care se va încheia cu o scădere de cost de 50%, acoperind în continuare beneficiile salariaților și le vom da în plus o asigurare privată de sănătate.” a spus Werner Wolff.
Elena Cristian a afirmat că, la TAROM, pe partea de asigurări, ”sunt costuri de 5 - 6 ori mai mari decât la orice altă companie similară, care face asigurări pentru piloți și personalul auxiliar”.
Fără plafon maxim: 1,7 milioane în România, 300.000 în vestul Europei
”Corect!” a spus directorul TAROM. Acesta a explicat: ”Dacă mergem pe ceea ce au fost costurile asigurărilor pentru persoanele navigante, e o lege specială care impune această asigurare, acele asigurări erau cascadate din an în an și au fost făcute anumite licitații care nu aveau niciun plafon maxim. Acum încercăm să vedem ce există în vestul Europei, vedem cu ce ne putem compara și vom vedea că o asigurare care la noi a costat 1,7 milioane de dolar, în vestul Europei a costat 300.000 de euro. Atunci întrebăm de unde și până unde”.
65.000 de dolari despăgubiri și 3.000 de lei/lunar, pe viață
”Să spunem că există o anumită categorie de angajați care, din păcate, se declarau inapți de zbor, aveau despăgubiri care mergeau până-n 65.000 de dolari per angajat, după care TAROM trebuia să-l reloce într-un cadru intern să-i dea salariu mai departe și, dacă totul mergea într-un mod negativ, ne mai și dădea în judecată și primea o rentă viageră de 3.000 de lei pe viață” a afirmat Wolff.
A adăugat: ”Un singur institut îi declară inapți de zbor. S-a încercat și cu o a doua părere, din păcate, nu a fost posibil”.
[citeste si]
Mai multe contracte se află sub lupa conducerii TAROM: ”Pe piața din vestul Europei putem să facem plinul aeronavelor mult mai ieftin decât în România. Pe de altă parte, aeronave își fac plinul tot pe aeroportul nostru, dar la alt preț, cu vreo 20% mai mic.”
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu