Tarom și CFR iau drumul privatizării

fenechiu dc
fenechiu dc

Publicitate

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat vineri pentru Agerpres că singura șansă pentru salvarea CFR Călători este privatizarea. La rândul său, Tarom poate fi privatizată în măsură de 70-80%.

"CFR Călători trebuie să fie privatizată, nu va putea fi o companie performantă până nu va veni un operator puternic care să aducă material rulant performant, mic consumator de combustibil care să poată concura real pe pieţe.Aşa consider că este bine. Aştept consultările cu ceilalţi colegi din Guvern, va trebui să mă consult şi cu primul ministru şi voi lua o decizie", a declarat Relu Fenechiu.

El a precizat că nu sunt excluse privatizări nici în ceea ce privește alte societăți aflate în subordinea Ministerului Transportului. "Intenţia mea este însă să privatizăm societăţile doar atunci când aceste devin interesante pentru piaţă. A privatiza o societate atunci când ea este în faliment sau înregistrează pierderi foarte mari este o greşeală, o abordare nerecomandată de niciun manual de management şi atunci aştept să văd o decizie finală din partea CSAT cu privire la privatizarea CFR Marfă. Propunerea mea este ca această societate să nu fie privatizată decât într-un procent de maximum 20%. Până atunci doresc să numim un management performant, un management privat la această companie, să o aducem să joace corect, cinstit şi în termenii concurenţiali", a explicat demnitarul.

"În ceea ce priveşte TAROM, am discutat deja cu noul manager şi cu cei din CA. Vreau să văd planul de management şi sper din toată inima să se reducă progresiv pierderile care sunt de 50 de milioane de euro pe anul trecut şi să aducem societate să fie interesantă pentru piaţă. O văd privatizată într-un procent de până în 70 - 80%. Eu nu obişnuiesc să inventez roata, ci să cercetez ce au făcut alte ţări din jurul nostru, care au făcut performanţă în acest domenii şi vreau să vă spun pentru toţi cei care nu ştiu aproape toate companiile aeriene din Europa sunt private şi aproape toate ţările europene importante au companii de transport feroviar de marfă de stat, aşa încât dacă va veni FM-iul şi va spune că nu e corect să rămâne de stat CFR Marfă eu voi merge până acolo încât o să îi întreb pe fiecare din ce sunt şi îi voi trimite să vadă cum este la ei în ţară", conchide Relu Fenechiu.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel