În acest moment, Tarom a fost inclusă pe lista companiilor monitorizate de FMI. Cauza dezastrului ar fi, în opinia PSD, managementul deficitar, dar şi operaţiuni de favorizare a altor companii, pe baza unor relaţii personale, exercitate de directorii portocalii. Departamentul Transporturi din cadrul Partidului Social Democrat susţine că Tarom favorizează Blue Air, căreia i-a cedat afacerile cu Poşta Română.
În 2000, guvernarea PSD a preluat compania cu 62 mil USD pierdere. Responsabil pentru acea pagubă era, în primul rând, directorul Gheorghe Răcaru, susține Dragoș Titea, șeful Departamentului amintit. În anul 2004, urmare a guvernării PSD, compania a ajuns la un profit de 100 mil USD. În anul 2009, sub conducerea finei lui Gheorghe Rotaru, compania a înregistrat 90 mil USD pierdere, iar în 2010, 100 mil USD pierdere. ”În momentul de faţă, compania este condusă de Ruxandra Brutaru, fiica lui Nicolae Brutaru, fost director Tarom, şi fost prieten şi protejat al preşedintelui Traian Băsescu“, precizează dl. Titea.
În prezent, Gheorghe Răcaru, naşul Ruxandrei Brutaru, este director general Blue Air, ceea ce poate explica de ce compania Tarom nu a participat la licitaţia pentru Poşta Română, contractul fiind cedat şi câştigat, culmea, tocmai de compania Blue Air, care nu dispunea de aeronava necesară transportului poştal, fiind nevoită să o închirieze. Trebuie precizat faptul că Tarom, timp de aproape 45 de ani, neîncetat, a derulat acţiuni cu poşta Română, având infrastructura deja formată.O altă „performanţă profesională” a Ruxandrei Brutaru, la conducerea Tarom, o reprezintă vinderea slot-ului de Londra, fără acordul consiliului de administraţie, care aducea un profit net de 15 – 20 mil USD anual, un slot istoric, primul slot obţinut de compania Tarom şi care era asimilat cu simbolul şi istoria aviaţiei române.
De asemenea, în 2010, tot directorul Brutaru a dispus achiziţionarea de avioane Boeing, în urma transformarii unui studiu de fezabilitate în bussines plan, şi închirierea acestora cu suma exorbitantă de 3.300 USD/oră pentru 300 ore de zbor pe lună, contract desfăşurat pe o perioadă de 3-5 ani . Ulterior, se încearcă renunţarea la aceste aeronave şi achiziţionarea unor noi avioane, de tip Airbus de această dată”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu