Dacă aveţi o maşină care poluează, din 2023 nu veţi mai putea conduce prin Capitală, dacă nu veţi plăti o taxă.
UPDATE: "Având în vedere informațiile apărute în presă potrivit cărora Primarul General, Nicușor Dan, dorește să introducă o așa-zisă taxă de poluare care trebuie plătită de autoturismele care circulă prin centrul Bucureștiului, Primăria Capitalei anunță că: "Primarul General nu a inițiat și nu susține un astfel de proiect"..
_______________________________________________________
Proiectul presupune înfiinţarea unei zone de Emisii Reduse pe toate drumurile publice din Bucureşti pentru o perioadă de șase ani, începând de anul viitor. În acest fel, Primăria Capitalei va încerca să reducă poluarea, conform normelor europene, scrie Antena 3.
Tarifele pentru vehiculele non-Euro și pentru cele cu norma de poluare Euro 1, Euro 2 încep de la 20 de lei pe zi, la 5.500 de lei pe an. Aceleaşi taxe se aplică şi pentru şoferii vehiculelor care nu sunt înregistrate sau înmatriculate în Bucureşti şi doresc să circule în zona A a Capitalei, zonă care urmează să fie delimitată în viitor.
Autospecialele SMURD, ale pompierilor, poliţiştilor, a mijloacelor de transport în comun şi a utilajelor agricole fie a celor care intervin pentru reparaţia drumurilor publice sunt exceptate.
Banii strânși din taxe se vor duce către un fond special care presupune amenajarea pistelor de biciclete, înnoirea mijloacelor de transport în comun, amenajarea părcărilor pentru biciclete, trotinete şi către sprijinirea în achiziţionarea unui maşini electrice sub 1500 kg.
- motociclete, mopede, tricicluri și cvadricicluri - non-euro şi EURO 1
- Diesel - cu masa la gol a vehiculului sub 1.000 kg - non-euro, EURO 1, EURO 2
- benzină, GPL, GNC și GNL cu masa la gol a vehiculului sub 1.000 kg - non-euro şi EURO 1
- diesel - cu masa la gol a vehiculului cuprinsă între 1.000 kg şi 2.000 kg - non-euro, EURO 1, EURO 2, EURO 3
- benzină, GPL, GNC și GNL - cu masa la gol a vehiculului cuprinsă între 1.000 kg şi 2.000 kg - non-euro, EURO 1, EURO 2
- diesel - cu masa la gol a vehiculului peste 2.000 kg - non-euro, EURO 1, EURO 2, EURO 3, EURO 4
- benzină, GPL, GNC și GNL - cu masa la gol a vehiculului peste 2.000 kg - non-euro, EURO 1, EURO 2, EURO 3
Taxă 1 zi: 20 lei
Taxă 3 zile: 55 lei
Taxă 7 zile: 120 lei
Taxă 30 de zile: 500 lei
Taxă 365 de zile: 5.500 lei
Taxa zilnică – 20 lei
Taxă 5 zile – 90 lei
Taxă 7 zile – 120 lei
Taxă 30 de zile – 500 lei
Taxă 365 de zile – 5500 lei
În luna noiembrie 2021, ministrul Mediului Tanczos Barna a spus că "în PNRR (Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, n.r.), România s-a angajat să reducă numărul maşinilor mai bătrâne de 15 ani. Până când nu vom avea un guvern care să-şi asume această decizie ar fi prematur, în calitate de ministru interimar, să dau eu soluţia. Propunerea mea este aceeaşi pe care am spus-o de mai multe ori. Statul să vină să susţină predarea acestor maşini mai vechi de 15 ani cu o anumită sumă de bani.
În paralel, să facem posibilă majorarea taxelor locale în cazul maşinilor vechi şi poluante, astfel încât să nu existe nu doar coerciţia, ci şi un sprijin real din partea statului român şi un angajament din partea celor care predau aceste maşini vechi că nu vor mai cumpăra şi nu vor mai înmatricula vehicule mai vechi de 15 ani şi vor folosi sumele respective, dacă doresc, să cumpere maşini mai puţin poluante, noi", a explicat Tanczos, într-o conferinţă de presă, organizată joi, conform Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu