Spania vrea sa introducă o taxă specială pentru autostrăzile din țară, care face parte din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă pe care Madridul îl propune Bruxelles-ului.
Până în 2025, Guvernul de la Madrid vrea să introducă un sitem de taxare pentru autostrăzi. Directorul Sergi Sauri spune că în unele ţări deja există un sistem de taxare. Şi dă soluţia: "Plăteşti în funcţie de cât poluezi". Spania, o ţară în care trăiesc milioane de români şi care trăieşte din turism, a venit cu soluţia unor drumuri care se pot întreţine singure. A propus introducerea unui sistem de taxare, scrie Mediafax.
Guvernul de la Madrid spune că fiecare şofer care vrea să se folosească de autostradă trebuie să plătească. În acest mod, drumurile ţării nu ar mai depinde de banii publici.
„În unele ţări, există deja acest sistem. În plus, în toate ţările europene unde se foloseşte, banii din taxele de drum se duc la întreţinere”, spune Sergi Sauri, directorul Centrului pentru Inovare în Transport.
Ideea face parte din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă pe care Madridul îl propune Bruxelles-ului. El este considerat necesar pentru Spania, chiar dacă reprezintă o măsură drastică.
„Plăteşti în funcţie de cât poluezi. Are sens să fii taxat în funcţie de distanţa pe care o parcurgi”, adaugă Sergi Sauri.
Și alte țări din Europa, precum Bulgaria și Estonia, au taxă de drum în funcție de cât poluezi. De la 1 martie 2020 a intrat în vigoare în Bulgaria o taxă care se adresează vehiculelor cu greutatea de 3,5 tone, ținându-se de asemenea cont de categoria de vehicul, numărul de axe, norma de poluare și distanța parcursă.
Tichetul emis pentru această taxă menționează punctul de pornire și cel de sosire, dar și cel mult alte 4 puncte intermediare de oprire. Tot pe tichet mai este menționat numărul de înregistrare al vehiculului, tara de înmatriculare, categoria de vehicul, clasa de emisie, numărul de axe și dimensiunile vehiculului. Un astfel de tichet este valabil 24 de ore de la emiterea lui.
În Estonia taxa este valabilă de la 1 ianuarie 2018 și se adresează mașinilor de marfă de peste 3,5 tone. Prețul taxei este stabilit în funcție de masa maximă autorizată a vehiculului și a remorcii, numărul de axe și clasa de emisii.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Roxana Neagu
de Roxana Neagu