Ministrul Culturii, Lucian Romaşcanu, a vorbit despre filmul Teambuilding, devenit un adevărat fenomen social de la lansare.
"Există două filtre pentru un act artistic. Este filtrul popular, şi anume cât de mulţi oameni cumpără un bilet, pentru că nu s-a dat gratis nicăieri, cineva a băgat mâna în buzunar să vadă acel film. Deci succesul de public şi ceea ce spun criticii. Din punct de vedere al industriei, cinematografia este făcută să producă profit. Ne uităm la cei care au inventat cinematograful comercial - nu scoate film de artă America decât din când în când. Noi probabil că aveam nevoie de o comedie după 'Nea Mărin miliardar' care să ne scoată din casă şi să mergem la film. Sunt exagerări de limbaj, sunt poate exagerări privind viaţa din corporaţie, dar este un film al tinerilor pentru tineri şi nu trebuie să ne ascundem după deget”, a explicat ministrul Culturii la Prima TV, în emisiunea Insider Politic.
"Din punctul meu de vedere, cine porneşte această discuţie o porneşte – cred şi vreau să fiu scuzat dacă exagerez – pentru faptul că e un mesaj pe care te poţi urca. E un film ca oricare altul, la care, dacă vrei să dai bani, dai, dacă nu vrei să dai bani nu dai. Noi avem foarte multe filme de artă, foarte multe şi suntem multiplu premiaţi la marile festivaluri internaţionale, dar sunt o nişă. Un film cu succes la public se face după altă reţetă, cu un alt tip de mesaj care, iată, şi-a găsit un exponent în Teambuilding. A mai fost şi Miami Bici, au mai fost şi altele”, a adăugat Lucian Romașcanu.
"Nu ştiu dacă putem să spunem, ar trebui sau nu ar trebui, dar este puţin probabil, resursele fiind relativ limitate, să putem finanţa şi filme care au premisa succesului şi care se pot autofinanţa. În mod normal, CNC-ul merge pe zona culturală, pe zona filmului de artă, şi atunci posibil să nu întrunească un asemenea film criteriile necesare pentru a fi finanţat”, a declarat ministrul Culturii la Prima TV.
Teambuilding a avut mare succes în cinematografe în toamna anului 2022, fiind filmul românesc cu cele mai mari încasări, dar a devenit extrem de popular în spaţiul public odată cu lansarea pe o platformă de filme. De atunci, reacţiile la adresa acestui film au fost diverse şi, dacă unii au apreciat munca depusă de producători şi actori, alţii au criticat limbajul şi realizarea.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu