Un grup de școli a anunțat că va interzice folosirea smartphone-urilor în incinta instituțiilor, acest lucru evidențiind o preocupare publică tot mai mare față de impactul tehnologiei asupra copiilor.
Directorii a 17 dintre cele 20 de licee de stat din Southwark, sudul Londrei, au luat măsuri colective pentru a-i îndepărta pe elevi de smartphone-uri, sperând totodată să abordeze și dezavantajele utilizării lor în afara școlii, potrivit The Guardian.
Celelalte trei licee de stat din sector lucrează la implementarea acestei politici. Școlile îi vor ajuta pe părinți și elevi să înțeleagă dezavantajele utilizării smartphone-urilor și a rețelelor sociale. Acestea includ probleme de sănătate mintală, dependență de ecrane, impact negativ asupra somnului și a capacității de concentrare, acces la conținut inadecvat și explicit, precum și risc crescut de furturi și agresiuni.
„Am fost determinați să colaborăm după ce am observat direct impactul negativ al smartphone-urilor și al rețelelor sociale asupra bunăstării și educației copiilor noștri”, a declarat Mike Baxter, directorul școlii City of London Academy. „Deși problemele pe care trebuia să le abordăm apăreau de obicei în afara orelor de școală, adesea aceste comportamente negative se manifestau chiar la școală”, a adăugat el.
Școlile au convenit ca, dacă un elev folosește smartphone-ul în timpul zilei de școală, acesta îi va fi confiscat. Dacă smartphone-ul este un model clasic – fără acces la wifi – va fi returnat relativ repede. Însă, dacă este un smartphone modern, acesta nu va fi returnat timp de o săptămână sau până când părinții nu îl ridică personal.
Măsurile vor afecta peste 13.000 de tineri într-unul dintre cele mai performante sectoare londoneze. Toate liceele vor impune această politică pentru elevii din clasele a VII-a până a IX-a. Grupul directorilor de licee este, de asemenea, în contact cu directorii școlilor primare din sector, sperând să stabilească o abordare unitară la nivelul întregului sector.
„Crearea acestei schimbări pozitive pentru bunăstarea și succesul tinerilor din Southwark este în centrul acestui demers colectiv”, a spus Baxter. „Copiii primesc smartphone-uri încă de la vârsta de patru ani. Am putea face o diferență uriașă dacă fiecare părinte din acest sector ar ști ce spune fiecare școală despre smartphone-uri”, a mai adăugat acesta.
Jessica West, directorul școlii Ark Walworth Academy, a declarat că școlile au fost nevoite să ia măsuri după ce companiile de telefonie nu au făcut acest lucru. „Au fost adresate numeroase solicitări pentru măsuri mai stricte către companiile Big Tech, dar acțiunile întârzie îngrozitor, punându-i pe copiii noștri în pericol”, a spus ea. „Prin urmare, acționăm în colaborare pentru a sprijini familiile și copiii să facă alegeri sănătoase – ne luăm în serios responsabilitățile față de copii”.
Un raport recent al Comisiei pentru educație din Camera Comunelor a constatat că timpul petrecut pe ecranele telefoanelor a devenit din ce în ce mai normal pentru copiii mici și adolescenți, cu o creștere de 52% a timpului petrecut pe ecrane de către copii între 2020 și 2022.
Potrivit raportului, aproape 25% dintre copii și tineri își folosesc smartphone-urile într-un mod care corespunde unei dependențe comportamentale.
Preocuparea cu privire la impactul smartphone-urilor asupra copiilor a crescut semnificativ. Există acum grupuri SFC în SUA, Emiratele Arabe Unite, Africa de Sud, Australia, Noua Zeelandă, Elveția și Portugalia.
În Marea Britanie, a existat o creștere a numărului de părinți care se reunesc pentru a face "pacte" pentru a nu le oferi copiilor smartphone-uri până la vârsta de 14 ani. În Bristol, 80 de școli au înființat grupuri SFC, iar peste 1.000 de părinți au semnat pacte.
„Suntem extrem de entuziasmați de modul în care această inițiativă se dezvoltă organic printre școli, directori și părinți, era clar o conversație care trebuia să aibă loc”, a declarat Greenwell.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News