În prima jumătate a acestui an, Telefonul Copilului a înregistrat 56.315 apeluri, iar 25% dintre reclamațiile care priveau neînțelegeri cu părinții vizau măsuri extreme, inclusiv violență fizică, din cauza faptului că nu au finalizat anul şcolar cu media generală aşteptată de părinţi ori pentru nota luată la capacitate sau avertismente în situaţia în care nu vor absolvi bacalaureatul, a informat, luni, Asociația Telefonul Copilului.
"Măsurile extreme au inclus şi violenţa fizică din partea părinţilor faţă de unii dintre copiii care au apelat 116 111", informează un comunicat al Asociației Telefonul Copilului, transmis Mediafax.
În urma centralizării datelor a rezultat că, în 21,65 la sută dintre situaţiile consiliate, neînţelegerile cu părinţii au apărut în urma dorinţei exprimate a minorilor (în principal fete) de a părăsi domiciliul familiei pentru a locui cu partenerul, în toate cazurile partenerul fiind persoană adultă.
În ce priveşte starea emoţională a copiilor, identificată de specialişti la începutul apelului, în 33,16 la sută dintre cazuri, copiii erau trişti şi se simţeau singuri, în 19,24 la sută dintre situaţii a fost identificată frica şi anxietatea, la 12,15 la sută apăsarea şi la 9,57 la sută frustrarea şi depresia.
Potrivit documentului citat, în 2.663 de cazuri din totalul de 56.315 apeluri la Telefonul Copilului, în 2014, a fost necesară şi intervenţia instituţiilor abilitate.
În 25 la sută dintre cazuri, copiii au semnalat depresie, gânduri suicidale sau frică, iar cele mai grave probleme au privit nevoia de comunicare, neînţelegerile cu părinţii şi relaţia deficitară copil - părinte.
Cât privește apelurile care au semnalat abuz asupra copilului şi violenţă în familie, respectiv neglijare, molestare fizică, abuz emoțional, în primele șase luni din 2014 s-au înregistrat 1.314 de cazuri.
"Numărul cazurilor de abuz sexual asupra copilului, exploatare prin muncă, cerşetorie şi trafic de minori a înregistrat o creştere de 17,91 la sută în prima jumătate a acestui an, fiind înregistrate 158 de astfel de situaţii, faţă de 134 de cazuri în aceeaşi perioadă a anului trecut", se arată în comunicat.
Din totalul de 56.315 de apeluri înregistrate în prima jumătate a acestui an, 78,96 la sută dintre apelanţi au revenit la Telefonul Copilului pentru a continua consilierea.
Aproape jumătate dintre apeluri (44,72 la sută) provin din mediul rural, 37,21 la sută din urban, iar în 18,07 la sută dintre situaţii a fost solicitată confidenţialitatea.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu