Posturile de televiziune private din Japonia au refuzat să difuzeze o reclamă a companiei Panasonic, ce promova un televizor care transmite imagini de pe internet. Motivul este reprezentat de teama legată de scăderea audiențelor.
Deși refuzul care a vizat reclama grupului Panasonic este unul singular, specialiştii din mass-media vorbesc despre dificultăţile cu care se confruntă radiodifuzorii în faţa concurenţei reprezentate de internet.
Radiodifuzorii au explicat refuzul susținândând că acea reclamă ar putea întreţine confuzia în mintea telespectatorilor, în ceea ce priveşte rolul unui televizor.
Potrivit Mediafax, marile posturi TV nipone nu doresc să contribuie la promovarea televizoarelor care permit telespectatorilor să navigheze în mod liber pe internet, inclusiv pentru a viziona videoclipuri pe care pot să le aleagă ei înşişi. Asta în detrimentul programelor difuzate de televiziuni, alcătuite cu menirea de a atrage un public larg şi advertiseri.
Replica Panasonic
Panasonic a reacţionat cu rapiditate, publicând un scurt comunicat de presă: "IPTV - sau televiziunea via internet - propune o nouă gamă de servicii şi noi ne aflăm în negocieri pentru a fi editate noi reguli de difuzare".
Posturile de televiziune, în cea mai mare parte private, rămân foarte puternice în Japonia, însă au început să se teamă că internetul ar putea să le afecteze afacerile. Posturile de televiziune japoneze din domeniul public nu difuzează reclame.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News