Televizoarele inteligente au revoluționat ideea de divertisment acasă, oferind funcționalități care depășesc cu mult doar vizionarea programelor TV.
Cu toate acestea, aceste dispozitive high-tech pot colecta o cantitate surprinzătoare de date personale iar în viitor problema ar putea căpăta forma unui mic coșmar pentru confidențialitatea noastră.
Potrivit unui articol scris de Futuro Prossimo, televizoarele inteligente nu mai sunt doar dispozitive de vizualizare a conținutului. De fapt, au devenit deja oglinzi bidirecționale: noi ne uităm la ele, ele se uită la noi.
Televizoarele inteligente sunt din ce în ce mai echipate pentru a permite monitorizarea în timp real a ceea ce facem de către o rețea de agenți de publicitate și analiști de date.
Aceștia colectează informații despre comportamentul utilizatorului, interese, preferințe și date demografice pentru a le monetiza, în principal prin publicitate direcționată.
Datele colectate de televizoarele noastre inteligente pot varia în funcție de producător, marcă și versiune, dar cele mai multe dintre ele sunt cel puțin capabile să colecteze date audio, video și de utilizare a televizorului.
Funcțiile recente de activare vocală au și potențialul de a colecta cantități uriașe de date: datorită acestora, dispozitivele pot capta conversații și alte sunete din mediul înconjurător. Înregistrări care pot fi trimise către terți pentru analiză.
Răspunsul nu este simplu. Ceea ce se face cu datele este complex și destul de opac. Producătorii pretind că folosesc informațiile noastre pentru ”personalizare” și conținut de calitate, dar este obișnuit să vândă acest tip de date anonimizate sau semi-anonimizate către terți, companii de publicitate sau servicii de streaming. Odată vândute, datele sunt scăpate de sub control. Practic, pot ajunge oriunde.
Potrivit Futuro Prossimo, există deja un nou startup tehnologic care oferă Smart TV gratuit, un model de afaceri unic - Telly.
Hey Telly! #itsfreetelly #dualscreensmarttv #ultimateupgrade #freetv pic.twitter.com/dTsTeHirb5
— Telly (@itsfreetelly) May 15, 2023
Smart TV-ul vine cu un al doilea ecran, numit Smart Screen, dedicat afișării de reclame sau conținut relevant precum știri, vreme, scoruri sportive.
Telly dă un televizor gratis și, în schimb, cere să colecteze și să folosească toate datele pe care le crede importante, despre obiceiurile de utilizare ale utilizatorilor.
Cu camera, microfonul, senzorul de mișcare și acordul dvs., poate colecta informații despre ceea ce vizionați, căutați și ascultați pe televizor și pentru cât timp, informații despre câți oameni locuiesc în casa ta, gusturile alimentare și de brand, identitatea ta etnică.
În plus, puteți face obiectul publicității pe ecran în orice moment.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu