Oficiul pentru Concurență și Protecția Consumatorului din Polonia (UOKIK) anunță că a depus o plângere împotriva Temu.
Site-ul web Temu este una dintre cele mai mari platforme de vânzare cu capital chinez. Oferă o varietate de categorii de bunuri, printre care haine, cosmetice, dispozitive electronice sau electrocasnice.
Compania responsabilă de vânzările în Polonia este compania irlandeză Whaleco Technology Limited cu sediul în Dublin. Este entitatea care s-a confruntat cu acuzații aduse de președintele UOKiK (Oficiul pentru Concurență și Protecția Consumatorului din Polonia), de îndată ce UOKIK a verificat metoda de prezentare a informațiilor care sunt importante pentru cumpărători pe site-ul web Temu și în aplicația Temu.
Furnizorii de platforme de tranzacționare online trebuie să furnizeze consumatorilor informațiile cerute de lege într-un mod specific. Dacă facem cumpărături online, trebuie să fim informați cu privire la drepturile noastre încă dinainte de încheierea contractului. Trebuie să fie transparent pentru noi de la cine cumpărăm - de la un antreprenor sau de la o persoană fizică - și care este împărțirea sarcinilor între vânzător și platforma pe care o folosim pentru comenzi. Președintele UOKIK este de părere că atunci când cumpără prin site-ul web Temu sau aplicația mobilă, consumatorii nu pot fi informați în mod transparent și explicit despre aceste lucruri.
Unele îndoieli sunt ridicate și de o metodă de prezentare a anumitor vânzători - este posibil ca aceste informații să nu fie disponibile ușor și intuitiv. De exemplu, dacă doriți să ajungeți la el, trebuie să faceți clic pe elementele interfeței selectate de câteva ori. Se întâmplă ca unele conținuturi disponibile acolo să fie prezentate în limba chineză. Atunci când facem comerț electronic este prioritar să oferim consumatorilor transparență și cunoștințe fiabile despre contractul încheiat de la distanță. Directiva Omnibus a UE a îmbunătățit protecția în lumea digitală, iar președintele UOKiK verifică dacă noile reglementări sunt puse în aplicare în mod corespunzător.
Alte critici sunt legate de butonul folosit pentru comandarea produselor. Consumatorii ar trebui să știe la ce oră apare obligația de plată a mărfurilor din coșul virtual. Președintele UOKIK este de părere că butonul „Plasați comanda” poate fi insuficient deoarece, conform legilor în vigoare, acesta ar trebui să conțină următoarele cuvinte: „cu obligație de plată” sau altă formulă echivalentă și lipsită de ambiguitate.
Cu cine încheiem contractul, cui trebuie să trimitem bunurile returnate, cui să trimitem reclamația noastră - noi, în calitate de consumatori, ar trebui să primim aceste informații înainte de a lua decizia de a face cumpărături online. Mai mult, ar trebui să știm la ce oră exact încheiem contractul. Acest moment este important în special atunci când luați decizii de cumpărături online. Doar prezentarea cuprinzătoare și transparentă a acestor informații vă permite să utilizați comerțul electronic în siguranță.
"Vom continua să verificăm și să impunem implementarea corectă a obligației informaționale de către antreprenori", spune Tomasz Chróstny, președintele UOKiK.
Dacă aceste taxe sunt justificate, compania Whaleco Technology Limited poate fi amendată cu până la 10% din cifra de afaceri pentru fiecare practică contestată.
În plus, președintele UOKiK a continuat ancheta preliminară asupra Temu, unde verifică metoda de prezentare a prețurilor și alte informații prezentate consumatorilor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News