Cristina Tunegaru, profesoară de Limba română, spune că ar scoate din programa de gimnaziu teoria gramaticală.
"Aș scoate din programa de limba română din gimnaziu teoria gramaticală, în schimb aș insista pe activități prin care copiii să învețe să scrie corect. Nu avem nevoie de adulți care să identifice cazurile substantivelor și modurile verbelor, ci de indivizi care să se exprime coerent și care să formuleze mesaje clare, să argumenteze, să compare, să înțeleagă, să analizeze, utilizând un stil adecvat.
Aș propune la clasă o varietate de texte nonliterare, pe diverse teme, care să fie pe placul copiilor mei, texte referitoare la pasiunile lor, preocupările lor. Aceste texte se pot referi la explorarea cosmosului, natura, muzica.
Am discuta despre aceste subiecte, exersând astfel limba. Pentru că limba română nu trebuie studiată ca un scop în sine, ci ca un mijloc de exprimare, de structurare a ideilor și de reflecție.
Iar textul literar trebuie privit ca o aventură în imaginație, copilul trebuie captivat, prins în lumea poveștii, din care să iasă mai bogat și dornic de creație el însuși. Literatura îi poate face pe elevi creatori. Întâi de lumi fantastice, dar mai târziu de – cine știe? – un viitor mai frumos. Trebuie să îi dai copilului șansa aceasta de a concepe, de a crea și de a-i încânta pe cei din jur cu rezultatul muncii sale", este de părere Cristina Tunegaru.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu