Refresh educaţional
Tinerii care vor să înlăture rutina de zi cu zi pot alege ca în următorii doi ani să dobândească cunoştinţe şi competenţe în domenii insolite, cum ar fi meloterapie, igienă mentală, inteligenţă artificială, informatica designului vestimentar, relaţia şi patologia cuplului, business delocalizat, sondaje de opinie. La multe din aceste specializări, admiterea se face doar pe bază de dosar.
La Facultatea de Geologie a Universităţii din Bucureşti este promovat un master de “Petrologie şi metalogenie”, la Facultatea de Chimie – masterul în “Enzimologie aplicată”, la Facultatea de Matematică, doritorii vor avea ocazia să aprofundeze mecanismele “Inteligenţei artificiale”. De asemenea, sunt vizate şi domenii de actualitate, cum ar fi: comunicarea, publicitatea sau relaţiile publice. “Managementul relaţiilor publice şi de secretariat”, organizat anul acesta la Facultatea de Administraţie şi Afaceri a Universităţii Bucureşti, asigură o pregătire “high class” pentru cei care vor să devină secretari sau secretare, iar Facultatea de Comerţ are în lista de ofertă postuniversitară un master în “Administraţia afacerilor în turism şi industria ospitalităţii”.
La Universitatea “Babeş-Bolyai”, denumirile specializărilor în care se organizează masterat sunt mult mai complexe, mai ales că viitorii masteranzi pot urma, pe lângă cursuri în franceză şi engleză, şi pe cele în limba maghiară. Facultatea de Geografie a pus la bătaie mastere precum “Evaluarea şi gestiunea integrată a resurselor hidroclimatice” sau în “GIS integrat în planning teritorial”, iar Facultatea clujeană de Business îi pregăteşte pe viitorii manageri cum să se descurce eficient în “Administrarea Afacerilor”.
“Igiena mentală” destinată doar maghiarilor
În programa de master de “Igienă mentală”, propus de Facultatea de Sociologie şi Asistenţă Socială din cadrul Universităţii Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca se precizează că “absolvenţii pot fi angajaţi în domenii ca: protecţie socială, învăţământ, sistem de sănătate, cultură, viaţă religioasă, mass-media”. “Igiena mentală” există în ţara noastră încă din 2006, doar pe linia de studiu maghiară. “Această formare nu există deocamdată decât în limba maghiară. Nu ştiu dacă există şi la alte universităţi. Din descrierea formării- enumerarea competenţelor dobândite – reise utilitatea acestei formări”, a declarat Eniko Albert-Lorincz, profesoara universitară care este iniţiatoarea şi colaboratoarea acestui master, care funcţionează din anul 2006.
Conform prezentării, sănătatea/igiena mentală “reprezintă o abordare interdisciplinară a unui domeniu ce se referă la: prevenirea problemelor psihice, la studiul proceselor psihice în condiţii de normalitate, dezvoltarea relaţiilor de interdepenţă între actorii sociali respectiv la un exerciţiu social în care se urmăreşte mobilizarea, dar şi modificarea atitudinilor în sens pozitiv, a instituţiilor, sistemelor, grupurilor specifice, a membrilor acestor sisteme, membrii care se consideră sănătoşi”. În plus, masteranzii acestui program vor învăţa cum să-şi “dezvolte o personalitate sănătoasă”, mai precizează programa.
Masteranzii în “Igiena mentală aplicată în asistenţă socială” vor urma cursuri diversificate “destinate unei mai bune înţelegeri teoretice a comportamentului uman şi a deviaţiilor de la norma socială (normalitate şi patologie în dezvoltarea umană, comportament demografic”, precum şi cursuri opţionale privind asistarea persoanelor cu nevoi speciale, a famillior cu multiple probleme precum şi devianţa şi criminalitatea la copii şi tineri, psihopatologie . Potrivit profesoarei Eniko Albert-Lorincz, masteranzii vor petrece în jur de 1.000 de ore de aprofundare în acest domeniu (644 de ore de teorie şi 294 de ore de practică).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News