NHTSA spune că pilotul automat al Tesla este predispus pentru „folosire necorespunzătoare previzibilă”.
Compania miliardarul Elon Musk spune că va actualiza software-ul pentru a spori siguranța.
Tesla recheamă puțin peste două milioane de vehicule din Statele Unite, echipate cu sistemul său avansat de asistență pentru șofer Autopilot, pentru a instala noi măsuri de protecție, după ce un organism de reglementare a siguranței a declarat că sistemul ridică probleme de siguranță.
Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) investighează de mai bine de doi ani producătorul de automobile electrice condus de miliardarul Elon Musk pentru a stabili dacă vehiculele Tesla se asigură în mod adecvat că șoferii sunt atenți atunci când folosesc Autopilotul. Cea mai mare rechemare vreodată a Tesla pare să acopere aproape toate vehiculele sale de pe drumurile din SUA.
Tesla a spus într-un dosar de rechemare că verificările sistemului software al Autopilotului „s-ar putea să nu fie suficiente pentru a preveni utilizarea greșită a șoferului” și ar putea crește riscul unui accident.
Administratorul interimar NHTSA, Ann Carlson, a declarat pentru Reuters în august că este „foarte important ca sistemele de monitorizare a șoferilor să ia în considerare faptul că oamenii au încredere excesivă în tehnologie”.
Autopilotul Tesla este menit să permită mașinilor să vireze, să accelereze și să frâneze automat pe banda lor, în timp ce Autopilotul îmbunătățit poate ajuta la schimbarea benzilor de pe autostrăzi, dar nu face mașinile autonome.
O componentă a Autopilotului este Autosteer, care menține o viteză stabilită sau o distanță de urmărire și lucrează pentru a menține vehiculul pe banda sa.
Tesla a spus că nu este de acord cu analiza NHTSA, dar va implementa o actualizare a software-ului over-the-air care „va încorpora controale și alerte suplimentare pentru cele existente deja pe vehiculele afectate pentru a încuraja și mai mult șoferul să-și asume responsabilitatea continuă a conducerii ori de câte ori Autosteer-ul este aplicat.”
Compania nu a răspuns la întrebarea dacă rechemarea va fi efectuată în afara Statelor Unite. Nu este imediat clar dacă China va cere o rechemare pentru aceeași problemă.
NHTSA a deschis o probă în august 2021 pentru Autopilot, după ce a identificat mai multe accidente în care vehiculele Tesla au lovit vehicule de urgență staționare și l-au modernizat în iunie 2022.
NHTSA a declarat, ca urmare a investigației sale, că Tesla a emis rechemarea după ce agenția a constatat că „designul unic al Tesla, al sistemului său Autopilot, poate aduce o folosire inadecvată a șoferului și a controalelor, care pot duce la o utilizare greșită previzibilă a sistemului”.
NHTSA a analizat 956 de accidente în care Autopilotul a fost inițial presupus a fi fost în uz și sa concentrat pe și 322 de accidente cu Autopilot în probă.
Bryant Walker Smith, un profesor de drept la Universitatea din Carolina de Sud, care studiază problemele de transport, a spus că soluția doar pentru software va fi destul de limitată. Rechemarea „pare într-adevăr să pună atât de multă responsabilitate pe șoferii umani în loc de un sistem care facilitează o astfel de utilizare greșită”, a spus Smith.
Separat, din 2016, NHTSA a deschis mai mult de 36 de investigații speciale de accidentare Tesla în cazurile în care sistemele de șofer, cum ar fi Autopilotul, au fost suspectate că ar fi utilizate, cu 23 de decese raportate până în prezent.
NHTSA a spus că poate exista un risc crescut de accident în situațiile în care sistemul este cuplat, dar șoferul nu își menține responsabilitatea pentru funcționarea vehiculului și nu este pregătit să intervină sau nu recunoaște când sistemul este anulat sau nu.
Investigația NHTSA asupra Autopilot va rămâne deschisă, deoarece monitorizează eficacitatea soluțiilor Tesla. Tesla și NHTSA au avut mai multe întâlniri de la mijlocul lunii octombrie pentru a discuta concluziile provizorii ale agenției cu privire la potențiala utilizare greșită a șoferului și soluțiile software propuse de Tesla ca răspuns.
Compania va lansa actualizarea pentru 2,03 milioane de vehicule Model S, X, 3 și Y în Statele Unite, începând cu modelele din 2012, a spus agenția.
Actualizarea bazată pe hardware-ul vehiculului va include o importanță sporită a alertelor vizuale pe interfața utilizatorului, simplificarea activării și dezactivării sistemului de autovirare și verificări suplimentare la angajarea sistemului de autovirare „și eventuala suspendare a utilizării sistemului de autovirare dacă șoferul nu reușește să demonstreze în mod repetat responsabilitatea continuă și susținută la conducere în timp ce funcția este activată”, a spus Tesla.
Nu a oferit mai multe detalii despre cum se vor schimba alertele și măsurile de protecție mai exact.
Acțiunile celui mai valoros producător de automobile din lume au scăzut cu 1% în tranzacțiile premarket.
Tesla a dezvăluit în octombrie că Departamentul de Justiție al Statelor Unite a emis citații legate de sistemele sale Full Self-Driving (FSD) și Autopilot. Reuters a raportat în octombrie 2022 că Tesla a fost cercetată penal pentru declarații potrivit cărora vehiculele electrice ale companiei s-ar putea conduce singure.
În februarie, Tesla a rechemat 362.000 de vehicule din SUA pentru a-și actualiza software-ul FSD Beta, după ce NHTSA a declarat că vehiculele nu au respectat în mod adecvat legile privind siguranța traficului și ar putea provoca accidente.
NHTSA a închis o investigație anterioară asupra Autopilot în 2017, fără a lua nicio măsură. National Transportation Safety Board (NTSB) a criticat Tesla pentru lipsa garanțiilor sistemului pentru Autopilot, iar NHTSA pentru eșecul de a asigura siguranța Autopilot, conform Reuters.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News