Elon Musk afirmă că face eforturi pentru a menține Tesla pe linia de plutire, deoarece companie riscă să intre în faliment.
Tesla se confruntă cu pierderi de miliarde de dolari din noile sale fabrici, probleme ale lanțului de aprovizionare și blocaje din cauza Covid - suficient pentru ca CEO-ul Elon Musk să menționeze posibilitatea falimentului într-un interviu recent.
”Ultimii doi ani au fost un coșmar absolut de întreruperi ale lanțului de aprovizionare, unul după altul”, a spus Musk într-un interviu cu un grup de proprietari Tesla. "Nu am ieșit încă din el. În mare parte, preocuparea noastră este cum menținem fabricile în funcțiune, astfel încât să putem plăti oamenii și să nu dăm faliment".
Musk a spus că producătorii de automobile în general ”vor cu disperare să dea faliment”, ceea ce se încadrează mai degrabă în categoria limbajului plin de culoare decât în analiza financiară strictă.
Dar compania se apropie de finalul celui mai dificil trimestru, din punct de vedere financiar, în mai bine de doi ani. Fabrica Tesla din Shanghai a fost închisă săptămâni întregi din cauza carantinei din oraș. Musk a dezvăluit în interviu că cele două fabrici deschise de Tesla în trimestrul respectiv, în Germania și Texas, costă compania miliarde de dolari în pierderi, deoarece problemele lanțului de aprovizionare au oferit o producție ”redusă”.
”Totul se va rezolva foarte repede”, a spus el pe 31 mai. „Atât fabricile din Berlin și din Austin sunt cuptoare de bani gigantice în acest moment. Se aude un zgomot uriaș care este sunetul banilor în flăcări. Berlinul și Austin pierd miliarde de dolari acum. Există o mulțime de cheltuieli și aproape deloc rezultate”.
Unul dintre cei mai duri critici ai Tesla crede că producătorul se confruntă cu probleme financiare mai mari decât cred majoritatea analiștilor.
”Falimentul este un risc real pentru aceștia”, a declarat Gordon Johnson de la GLJ Research, joi pentru CNN Business. ”De ce? O mulțime din numerarul lor este blocat în China. Nu au fost profitabili până nu au intrat în China și, având în vedere că China nu permite companiilor să repatrieze dolarii făcuți acolo în țară, Tesla are o problemă reală”.
Johnson a subliniat că decizia Tesla de a reduce cu aproximativ 10% din personalul salariat, chiar dacă continuă să angajeze muncitori plătiți pe oră în producție este un alt semn al problemelor.
Elon Musk se bucura de un val de simpatie la nivel mondial după ce l-a provocat pe Putin la un duel bărbătesc, în speranța că astfel va opri războiul. Mai mult, a asigurat ucrainenilor accesul la internet prin sateliții săi. Dar, din păcate, „s-a înnecat la mal”, titrează presa americană, arătând că a concediat mai mulți angajați într-un mod abuziv. Acesta pare că scapă repede de oamenii incomozi şi nu stă la discuţii. Drept dovadă, compania SpaceX a concediat cinci angajați într-un timp foarte scurt. Mai exact, s-a descotorosit de cei care l-au criticat, la câteva zile după ce scrisoarea în care și-au exprimat nemulțumirile a fost difuzată. Citește mai multe AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu