Tesla, iertată de UE. Mai multe companii chineze ar putea beneficia de "bunăvoința" Comisiei Europene. Care este condiția

Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Freepik
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Freepik

Tesla a primit un avantaj din partea Uniunii Europene. Beneficii asemănătoare ar putea primi mai multe companii chineze.

Uniunea Europeană a redus cu mai mult de jumătate tariful suplimentar planificat pentru vehiculele electrice Tesla TSLA.O importate din China, scrie Reuters. De asemenea, Comisia Europeană și-a revizuit taxele punitive propuse pentru importurile de vehicule electrice produse în China în proiectul de concluzii, în cea mai vizibilă anchetă a UE privind presupusele subvenții chineze, care a provocat amenințări cu represalii din partea Beijingului.

Comisia a stabilit o nouă rată suplimentară redusă la 9% pentru Tesla, mai mică decât cea de 20,8 % pe care o indicase în iulie, și a afirmat că unele companii chineze aflate în joint ventures (n.r. un contract ferm între două sau mai multe persoane fizice și/sau juridice, fără a da naștere unei noi persoane juridice) cu producătorii de automobile din UE ar putea primi, de asemenea, taxe punitive planificate mai mici pentru importurile de vehicule electrice fabricate în China.

Tarifele se adaugă la taxa standard de 10% aplicată de UE importurilor de automobile, o măsură despre care Comisia afirmă că are drept scop egalizarea condițiilor de concurență și contracararea a ceea ce consideră a fi subvenții neloiale.

Tesla ar fi primit mai puține subvenții din partea guvernului chinez

Tesla a solicitat o recalculare a tarifului său, care să se bazeze pe subvențiile specifice primite de companie. Comisia a declarat marți că a verificat faptul că Tesla a primit mai puține subvenții din partea guvernului chinez în comparație cu producătorii de vehicule electrice din această țară pe care Bruxelles-ul i-a investigat.

Comisia, care stabilește politica comercială a UE, a declarat că încă mai crede că producția chineză de vehicule electrice a beneficiat de subvenții extinse și a propus taxe pentru alte companii de până la 36,3% - ușor mai mici decât taxa maximă inițial planificată de 37,6%, stabilită în iulie, pentru companiile care nu au cooperat cu ancheta antisubvenții a UE.

Ministerul chinez al Comerțului a răspuns că se opune ferm și este foarte îngrijorat de aceste concluzii și a promis să ia toate măsurile necesare pentru a proteja întreprinderile chineze.

Proiectul de concluzii s-a bazat pe „fapte stabilite unilateral de partea UE, nu pe fapte convenite de comun acord”, a afirmat ministerul într-o declarație. China speră că UE va accelera explorarea soluțiilor adecvate într-o manieră rațională și pragmatică și va lua măsuri practice pentru a evita escaladarea fricțiunilor comerciale, a adăugat aceasta.

Beijingul a lansat o contestație la Organizația Mondială a Comerțului la începutul acestei luni.

Taxe mai mici

Tesla s-a numărat printre companiile clasificate drept cooperante în cadrul anchetei UE. Aceasta nu a răspuns solicitării Reuters pentru comentarii

Comisia a declarat că trei societăți incluse în eșantion vor primi fiecare taxe provizorii ușor mai mici decât cele indicate în iulie. Compania chineză BYD 002594.SZ s-ar confrunta cu o rată de 17,0% față de 17,4% percepută în iulie, Geely GEELY.UL 19,3% față de 19,9% și SAIC 600104.SS 36,3% față de 37,6%.

Firmele chineze care fac parte din societăți mixte cu producători din UE pot fi, de asemenea, eligibile pentru taxele mai mici prevăzute pentru societățile chineze în care sunt integrate, a declarat Comisia.

Subsidiara SEAT VOWG_p.DE a Volkswagen se aștepta acum să primească un tarif mai mic de 21,3% pentru Cupra Tavascan, care este produsă de o întreprindere mixtă din China deținută majoritar de producătorul auto german, a declarat pentru Reuters o sursă apropiată problemei.

Un purtător de cuvânt al SEAT a declarat că lucrează cu VW Group pentru a reduce și mai mult impactul tarifelor.

BMW BMWG.DE a declarat într-o declarație că societatea sa mixtă din China, care produce Mini-ul electric, a fost, de asemenea, clasificată drept „societate cooperantă”, ceea ce o califică pentru o taxă mai mică de 21,3%, față de 37,6% cât indicase Bruxelles-ul luna trecută.

Când ar putea fi aplicate noile taxe

Tarifele planificate ar putea deveni măsura finală a UE privind vehiculele electrice produse în China, odată ce ancheta sa se va încheia în aproximativ două luni. Părțile interesate au termen până la 30 august pentru a-și prezenta observațiile cu privire la concluziile Comisiei.

Taxele finale propuse vor fi supuse votului celor 27 de state membre ale UE. Acestea vor fi puse în aplicare cu excepția cazului în care o majoritate calificată de 15 membri ai UE, reprezentând 65% din populația UE, votează împotrivă.

În cadrul unui vot consultativ din iulie, 12 membri ai UE au susținut tarifele provizorii, patru au votat împotrivă și 11 s-au abținut, au declarat sursele.

Taxele definitive ar trebui să se aplice până la 30 octombrie.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel