Vânzările Tesla au scăzut din nou în luna martie pe piețele-cheie din Europa, potrivit datelor publicate marți, semnalând o respingere tot mai accentuată a mărcii de către consumatori. Scăderea are loc pe fondul intensificării concurenței din partea producătorilor chinezi și al protestelor față de opiniile politice ale lui Elon Musk, potrivit Reuters.
Potrivit datelor oficiale, Tesla a înregistrat o scădere a vânzărilor pentru a treia lună consecutiv în Franța și Suedia, ajungând la cele mai slabe rezultate trimestriale din 2021 până în prezent.
"Nicio altă marcă auto nu a cunoscut o cădere globală de imagine atât de rapidă", a declarat Quentin Willson, fondatorul organizației britanice FairCharge și proprietar de Tesla.
Datele arată următoarele scăderi pentru luna martie:
Scăderi trimestriale:
Cota de piață a Tesla în Franța a scăzut de la 2,55% în primul trimestru al anului trecut la 1,63% în acest an, pierzând teren în fața unor branduri precum BYD și alți producători chinezi, care au ajuns la 3,19%.
CEO-ul companiei, Elon Musk, un aliat apropiat al președintelui american Donald Trump, a fost criticat pentru relațiile sale cu partidele de extremă dreapta din Europa, ceea ce a contribuit la scăderea vânzărilor. Cu câteva luni înainte de lansarea SUV-ului Model Y, Tesla se confruntă cu un val de nemulțumire din partea consumatorilor europeni.
Acte de vandalism au vizat showroom-uri și automobile Tesla în mai multe orașe europene, inclusiv Roma, Berlin și Stockholm.
"Suntem cu toții stânjeniți. Musk e un geniu, dar ne-ar plăcea să revină doar la rolul de CEO", a declarat Luca Del Bo, președintele clubului Tesla din Italia.
În Spania și Portugalia, vânzările Tesla au crescut în martie cu 34,3%, respectiv 2,1%. Totuși, pe ansamblu trimestrial, vânzările au scăzut cu 11,8% și 25,7%.
De asemenea, în Italia, Tesla a înregistrat o creștere de 51,3% în martie, dar un declin de 6,8% la nivel trimestrial.
Tesla se confruntă cu multiple provocări în Europa: gama limitată de modele, vânzări scăzute și concurența tot mai acerbă din partea producătorilor chinezi și a mărcilor auto tradiționale care lansează modele electrice mai accesibile.
"Cifrele slabe ale Tesla sunt rezultatul unui cumul de factori. Compania nu a lansat modele competitive ca preț, iar implicarea CEO-ului în politica americană îi îndepărtează pe consumatorii europeni", a declarat Ben Nelmes, CEO al organizației New AutoMotive.
Sprijinul lui Musk pentru partide de extremă dreapta, inclusiv pentru AfD din Germania, care a obținut locul doi în alegerile naționale din februarie, pare să fi contribuit semnificativ la declinul Tesla pe continent.
În ultimele zile, protestele anti-Tesla s-au intensificat atât în Europa, cât și în SUA. În Washington și Berlin, oamenii s-au adunat în fața showroom-urilor pentru a-și exprima nemulțumirea, iar acțiunea "Tesla Takedown" plănuiește manifestații pe mai multe piețe.
Un incendiu produs recent într-un showroom Tesla din Roma, care a distrus 17 mașini, a fost calificat de Musk drept "act de terorism".
Tot luni, activiști de mediu au vandalizat showroom-uri Tesla din Suedia și Germania, folosind graffiti pentru a protesta față de companie și de Musk.
"Totul are legătură cu compania, cu Elon Musk și cu politica pe care o susține", a declarat Helen Wahlgren, purtătoare de cuvânt a grupului ecologist Restore Wetlands. "Este vorba despre autoritarism și totalitarism", a adăugat aceasta.
Citește și: SUA: Sute de manifestanţi în faţa magazinelor Tesla
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu