Compania americană Tesla recheamă toate mașinile pe care le-a vândut până astăzi pentru a se conforma legislației din Statele Unite.
Tesla se confruntă cu o nouă rechemare masivă, dar de data aceasta nu are legătură cu problemele raportate de frânare bruscă, alertele de monitorizare a șoferului sau centurile de siguranță. Este de fapt vorba despre dimensiunea fontului, conform The Verge.
Se pare că fontul folosit pentru sistemul de avertizare la frânare al Tesla este prea mic. Cât de mic? Mai mic de 3.2 milimetri așa cum prevede Federal Motor Vehicle Safety Standards (FMVSS). Așadar, compania trebuie să recheme toate cele 2.19 milioane de vehicule pe care le are în circulație astăzi - din nou.
Poate părea un detaliu nesemnificativ, dar dimensiunea fontului poate avea impact asupra siguranței atunci când toate comenzile vehiculului sunt accesate prin intermediul unui ecran tactil. Potrivit notificării de rechemare depusă la National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), indicatorii vizuali de avertizare care sunt mai mici decât dimensiunea prescrisă “ar putea reduce detectarea acestora de către șofer atunci când se aprind, crescând riscul de coliziune.”
Potrivit notificării de rechemare:
O dimensiune incorectă a fontului este afișată pe panoul de bord pentru luminile de avertizare pentru frânare, frâna de mână și ABS. Astfel, aceste vehicule nu respectă cerințele Standardului Federal de Siguranță a Vehiculelor Motorizate numărul 105, “Sisteme de Frânare Hidraulice și Electrice” și 135, “Sisteme de Frânare pentru Vehicule Ușoare.”
Rechemarea se aplică următoarelor vehicule:
Tesla Model 3 2017-2023
Tesla Model S 2012-2023
Tesla Model X 2016-2024
Tesla Model Y 2019-2024
Tesla Cybertruck 2024
Ca de obicei, aceasta nu este o rechemare în sensul tradițional. Tesla spune că va trimite o actualizare software pentru a corecta dimensiunea fontului și a se conforma FMVSS, ceea ce este modul obișnuit de a remedia aceste greșeli.
Deja este a doua oară când Tesla trebuie să emită o corecție software pentru întreaga sa flotă în ultimele luni. În decembrie, compania a fost obligată să trimită o actualizare pentru a rezolva o serie de probleme cu sistemul său Autopilot, inclusiv o lipsă de avertizări adecvate.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News