€ 5.0890
|
$ 4.3140
|
Curs valutar: € 5.0890
|
$ 4.3140
 

Testele de evaluare iniţială, inutile. Profesorii protestează la Parlament

 

Un profesor de matematică de la Liceul Teoretic Nicolae Iorga din Bucureşti a trimis la Parlament o informare prin care atrage atenţia asupra deciziilor „cel puţin discutabile“ ale MECTS referitoare la evaluarea iniţială, foaia de parcurs şi alte activităţi care cumulate duc timpul de lucru săptămânal al unui profesor la un număr de ore ce depăşeşte cu mult norma de 40 de ore pe săptămână prevăzută în Legea Educaţiei Naţionale.

Unul dintre aspectele semnalate în informarea trimisă de profesorul Adrian-Dan Enache se referă la inutilitatea testelor de evaluare iniţială. „Elevii pe care îi evaluăm sunt în mare parte elevii noştri pe care noi deja i-am evaluat în anul şcolar trecut. Un singur test nu are cum să-i evalueze mai bine decât cele 10 teste din anul şcolar anterior. Elevii claselor a IX-a au susţinut un examen de evaluare naţională. Contestă domnul ministru obiectivitatea acelui examen?“, scrie cadrul didactic de la Nicolae Iorga. În plus, subiectele nu sunt unice la nivel naţional. Prin urmare elevii nu pot fi clasificaţi, şcolile nu pot fi ierarhizate, iar elevii, profesorii şi părinţii nu pot să realizeze care este nivelul real de pregătire al beneficiarilor educaţiei raportat la competenţele evaluate de examenele naţionale. Modelele de teste nu acoperă întreaga programă şcolară, ba uneori nici măcar nu o respectă, iar din momentul în care au aflat că notele obţinute la aceste teste nu se trec în catalog, mulţi elevi nu au mai fost interesaţi de recapitulări.

„Dorim ca specialiştii în educaţie ai M.E.C.T.S. să normeze pe baze ştiinţifice toate activităţile desfăşurate de un cadru didactic şi apoi să ne demonstreze personal, activând la catedră, că ele pot fi realizate în 40 de ore pe săptămână. Este uşor să faci şcoală pe hârtie, dar este mult mai greu să o faci în realitate“, spune profesorul Adrian-Dan Enache.

90 de ore pe săptămână, doar pentru corectarea testelor de evaluare iniţială

În informarea trimisă la Parlament de profesorul Adrian-Dan Enache se demonstrează cum un profesor din România este nevoit să lucreze 60 de ore pe săptămână, cu o organizare minimală a lecţiilor, dacă vrea să-şi îndeplinească toate sarcinile impuse de profesie.

„Exemplu personal: Număr de ore lucrate pe săptămână:

- 18 ore norma didactică

- 1 oră de consilere a elevilor

- 1 oră de consultaţii cu părinţii

- 12 ore de pregătire a lecţiilor (cel puţin). Uneori chiar 18 sau 20 de ore. Debutanţii se pregătesc cel puţin 20-24 de ore.

- 2 ore alte activităţi în şcoală (completarea condicilor, proceselor verbale şi altor documente)

- 10 ore realizarea subiectelor şi corectarea tezelor şi testelor administrate la clasă pentru evaluarea corespunzătoare şi asigurarea notării ritmice ( 20 - 22 teste în 15 săptămâni înseamnă un test şi ceva pe săptămână)

- 15 ore/săptămână cursuri de formare şi perfecţionare - obligatorii prin Legea Educaţiei Naţionale, art.245, alineatul (6) - plătite de mine

TOTAL = 59 de ore pe săptămână (cu o pregătire minimală a lecţiilor)“

Sau cum, pentru corectarea testelor de evaluare iniţială este nevoie de cel puţin 90 de ore într-o săptămână. „Spre exemplu un profesor care predă la 12 clase are de corectat 360 de teste ( a câte 3-4 pagini fiecare ). Chiar dacă ai citi aceste teste ca pe un roman de 1000-1500 de pagini nu ai reuşi să le parcurgi într-o săptămână. Corectarea în mod serios a unui astfel de test durează în jur de 15 minute. Prin urmare acest profesor ar trebui să aloce 90 de ore doar pentru corectarea testelor (şi asta într-o singură săptămână!!!!!)“.

Obligaţi să-şi cumpere calculatoare şi liecnţe de Windows şi Office din propriul buzunar

În plus ni se cer toate raportările în format electronic, fără a primi bani pentru calculatoare personale , licenţe de Windows, licenţe de MS Office şi de alte programe necesare unui învăţământ modern. De asemenea avem nevoie de bani pentru copiatoare personale, hârtie şi consumabile. Nu putem să lucrăm toţi 80 de profesori şi învăţători în şcoală cu un singur copiator şi un singur calculator la care avem acces (pe care îl folosesc şi elevii, deci îl putem folosi doar în afara orelor de curs). Probabil că parcurile, telegondolele, fântânile arteziene, locurile de joacă pentru bătrâni la sate, bordurile, sălile de sport şi terenurile de fotbal construite în pantă sunt mult mai importante decât nevoile învăţământului românesc.

„Vă rog respectuos să îl informaţi pe domnul ministru că, având în vedere că celelalte activităţi specifice postului depăşesc cu mult norma de lucru de 40 de ore pe săptămână, eu, profesorul de matematică Adrian-Dan Enache, nu voi putea termina de corectat testele de evaluare iniţială şi nu voi putea alcătui raportarea rezultatelor până în februarie-martie 2012. Dacă domnul ministru mă degrevează total de celelalte activităţi pot termina corectarea şi raportarea într-o săptămână.“, scrie reprezentantul sindicatului de la liceul Nicolae Iorga.

Citeşte aici informarea trimisă la Parlamentul României de profesorul Adrian-Dan Enache

Citește și:

Liviu Pop, FSLI: Testele de Evaluare Inițială nu respectă programa de la Bacalaureat – VIDEO

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Comentarii

Pentru a vedea sau a publica comentarii, te rugăm să te autentifici în Facebook.
 
 
 
 
 
x close