Ioana Ramona Mezei, director general al Bibliotecii Metropolitane București, spune că instituţia pe care o conduce încearcă să suplinească şcoala românească, mai ales după rezultatele dezastruoase de la testele Pisa.
Publicitate
"Vizăm foarte mult şi latura educaţiei non-formale. Încercăm să suplinim şcoala românească, curricula şcolară. Asta pentru că tot se discută zilele acestea despre testele Pisa. Nu ştiu cât de relevante sunt, pentru că testele Pisa, după cum ştim cu toţii, nu reflectă ceea ce se întâmplă în curicula şcolară, ci practic dacă tinerii de 15 ani, care sunt cumva la final de obligativitate la învăţământ, sunt adaptaţi la viaţa reală. Încercăm să suplinim curricula şcolară şi să dezvoltăm şi foarte multe activităţi non-formale educaţionale pentru copii, pentru tineri", a spus Ioana Ramona Mezei la interviurile DC News.
Reamintim că rezultatele elevilor români la testele de evaluare PISA din 2018 au înregistrat o scădere faţă de anterioarele evaluări de acest tip, în condiţiile în care, potrivit Simonei Vela, cercetător în cadrul Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei, la citire/lectură elevii români au obţinut un punctaj de 428, faţă de 434 în 2015, la matematică - 430 faţă de 444, în 2015, şi la ştiinţe - 426 (faţă de 435).
Testele au fost realizate în mai 2018 pe 600.000 de tineri din 79 de ţări şi teritorii, un eşantion reprezentativ pentru 32 de milioane de elevi, informează Agerpres.
Declaraţiile complete ale directorului general al Bibliotecii Metropolitane Bucureşti în video de mai jos:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu