Ţi-ai uitat copilul în maşină? O companie auto dezvoltă o opţiune care îţi va trimite notificări pe telefon

Fotografie de la Jesse Zheng, pexels
Fotografie de la Jesse Zheng, pexels

O importantă companie auto dezvoltă o opţiune pentru maşinile sale noi prin care proprietarii vor fi anunţaţi dacă au uitat în autoturism copilul sau câinele. Opţiunea se poate dovedi utilă mai ales vara, când temperaturile sunt extrem de ridicate, iar viaţa celor mici sau a animalelor lăsate în maşină poate fi pusă în pericol. 

Opţiunea "cabin awareness" de la Toyota va folosi un senzor de radar imagistic 4D, care poate detecta orice formă de viaţă din maşină, chiar şi după ce şoferul va ieşi din maşină. Concret, acest senzor va detecta micro-mişcările, precum bătăile inimii, dar şi respiraţia celor din maşină. De asemenea, va face o clasificare a celor din maşină în funcţie de mărime, postură şi poziţie. Senzorul îi va transmite şoferului aceste date chiar dacă pasagerul este acoperit cu o pătură. 

"Inginerii de software de la Toyota lucrează la această tehnologie de ultim model pentru a aduce inovaţia şi tehnologiile avansate în vehiculele pentru clienţii noştri. Suntem extrem de mândri de aceste eforturi şi de faptul că reuşim să ducem ideea asta de la planşă la implementare. E o tehnologie care poate salva vieţi", a transmis Zack Hicks, CEO-ul Toyota, conform unui comunicat postat pe site-ul companiei

În 2021, în SUA 23 de copii au murit din cauza expunerii prelungite la căldură după ce au fost uitaţi în maşini. În medie, transmite sursa citată, unul din patru copii care mor în astfel de situaţii au intrat în maşină atunci când aceasta nu era supravegheată. În funcţie de temperaturile de afară, interiorul unei maşini poate ajunge la peste 45 de grade în doar câteva minute. Studiile arată că temperatura corporală a copiilor creşte de trei ori mai repede decât la adulţi. 

Toyota s-a inspirat pentru acest concept de la tehnologia de radar pentru microunde brevetată de NASA, care ar trebui să ajute la salvările de sub dărâmături în urma unui cutremur de 7 sau 8 grade pe scara richter. Inginerii de la NASA au creat un sistem prin care poate fi detectată respiraţia umană, dar şi bătăile inimii la 10 metri adâncime. 

Porsche 968CS, maşina care "a schimbat jocul din greşeală". Cum se identifică un model autentic

Modelul Coupe produs între 1993 şi 1995 a devenit un trend-setter în ceea ce priveşte standardul de producţie, la doar câteva luni de la concepţie. Astăzi, întoarce capetele colecţionarilor din Marea Britanie, dar şi din Europa şi SUA. 

"Puteai atunci şi poţi şi acum să conduci toată ziua un astfel de model pe o pistă. Se simte indestructibil, se manevrează fantastic, este o maşină precisă, în ciuda sistemelor analog pe care le are", a declarat Jake Barton, proprietarul unei astfel de maşini, pentru Financial Times

Cum a luat naştere modelul 968 CS 

Maşina s-a "născut" din necesitate în oraşul britanic Reading, când Kevin Gaskell a devenit directorul companiei Porsche, divizia Marea Britanie, iar ceilalţi conducători au fost concediaţi. Divizia britanică era aproape în faliment, vânzările erau la pământ, iar acţiunile nu se vindeau. Porsche avea nevoie cu disperare de modele noi. 

Conducerea centrală a companiei, din Germania, a anunţat modelul 968 în 1992, dar era o maşină foarte scumpă, cu un preţ de pornire de 33.547 lire sterline. 

"Am sunat cartierul general din Germania şi le-am cerut să vindem modelul 968 cu 28.995 lire. Au refuzat. Le-am spus că ei nu înţeleg, că dacă nu vindem o maşină sub 29.000 lire, suntem morţi", a declarat Gaskell, în vârstă de 63 de ani. 

Lovindu-se de refuzul companiei, Gaskell nu a cedat şi a încercat să reducă cât mai mult din preţ. "Am renunţat la aerul condiţionat, geamurile electrice, scaunele din spate, ştergătorul de lunetă, iar scaunele şoferului şi al pasagerului au fost înlocuite cu unele mai uşoare", a mai spus el. Preţul a fost dus la 28.975 lire, dar a apărut o altă problemă. "Cumpărătorilor nu le-ar fi plăcut să spună că au cumpărat un Porsche ieftin", a mai precizat Gaskell. 

Soluţia a fost să poziţioneze maşina în categoria maşinilor de curse uşoare. "Am coborât suspensia, am făcut, în linişte, un volan special în colaborare cu producătorul italian Momo - fabrica germană ar fi înnebunit dacă ar fi aflat - şi l-am numit Club Sport. Câţiva şoferi profesionişti au transmis că maşina se conducea fantastic. Am creat ceva care a schimbat jocul, şi am făcut-o din greşeală. În 1993 a fost numită maşina anului", a mai declarat Gaskell. 

Club Sport era cu 50 de kg mai uşor decât modelul 968 standard, ceea ce însemna că atingea 100 km/h în 5,6 secunde şi că avea o viteză maximă de 260 km/h. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel