TikTok a devenit cea mai descărcată aplicaţie mobilă din lume în 2020, devansând Facebook şi aplicaţiile sale de mesagerie, semn că pandemia de coronavirus a extins popularitatea platformei de clipuri dincolo de publicul său iniţial, adolescenţii, informează AFP miercuri.
Potrivit firmei de specialitate App Annie, aplicaţia deţinută de grupul chinez ByteDance s-a impus în topul descărcărilor anul trecut, urmată de Facebook şi de celelalte aplicaţii aflate sub umbrela firmei, Whatsapp, Instagram şi Messenger. În urma acestora vin Snapchat şi Telegram.
TikTok s-a confruntat cu o perioadă dificilă la sfârşitul anului 2019, când fostul preşedinte american Donald Trump a încercat să o interzică prin decrete, care acuzau aplicaţia că este folosită pentru a spiona americanii în numele Beijingului. Acest lucru nu i-a afectat însă popularitatea, care a explodat pe fondul restricţiilor sanitare şi al lockdown-urilor.
În iunie, Joe Biden a anunţat revocarea decretelor predecesorului său, cerând în acelaşi timp administraţiei sale să investigheze riscurile reale pe care le prezintă aplicaţiile deţinute de anumite puteri străine. Tiktok revendică aproape 700 de milioane de utilizatori lunari în întreaga lume.
Facebook păstrează însă un mare avans: peste 3,5 miliarde de persoane folosesc cel puţin una dintre cele patru platforme ale sale (Facebook, Instagram, Messenger, WhatsApp) în fiecare lună. Însă Instagram şi alte reţele de socializare au copiat formatul de filmuleţe, cu efecte speciale uşor de utilizat, care au făcut TikTok atât de popular.
TikTok a introdus recent TikTok stories, o funcţie care le permite utilizatorilor să posteze conţinut ce dispare în termen de 24 de ore, relatează Business Insider.
Compania a confirmat noua caracteristică, asemănătoare celei prezente pe Instagram, după ce un utilizator al Twitter a postat online o serie de capturi de ecran. De altfel, firma susţine că „experimentează pentru a le oferi utilizatorilor noi modalităţi prin care să îşi aducă la viaţă ideile în cadrul comunităţii TikTok”.
Mişcarea marchează încă un exemplu conform căruia cele mai populare platforme din industria tech nu încetează să adopte ideile de succes ale rivalilor, chiar dacă Facebook, Google şi alţi giganţi din Silicon Valley au tras semnale de alarmă cu privire la comportamentul anticompetitiv al altor companii.
Platforma Instagram a lansat Stories în 2016 şi a fost comparată imediat cu Snapchat, care oferea de câţiva ani funcţia de 24 de ore. Instagram Stories a devenit unul dintre cele mai active instrumente ale platformei, cu peste 500 de milioane de utilizatori zilnici activi.
Însă între timp a apărut în scenă un nou jucător major, în contextul în care videoclipurile scurte şi algoritmul din cadrul TikTok au câştigat devotamentul a sute de milioane de oameni din toată lumea.
Facebook şi-a luat rapid notiţe şi a debutat în august 2020 o funcţie identică pe Instagram, aplicaţie deţinută de grupului lui Mark Zuckerberg.
Instagram Reels a reprezentat planul companiei de a concura cu aplicaţia chineză, produsă de ByteDance. Iar acum se pare că TikTok Stories plănuieşte să se lupte de la egal la egal cu Instagram (Citește continuarea AICI).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News