TikTok va semnala în mod automat pe platforma sa conţinuturile făcute cu ajutorul inteligenţei artificiale (AI), cu scopul de a evita ca acestea ''să genereze confuzie sau să inducă în eroare'' utilizatorii, a transmis joi reţeaua de socializare, potrivit AFP.
Autenticitatea conţinuturilor a ajuns să fie un subiect foarte important în online în urma lansării interfeţelor de inteligenţă artificială generativă, care permit crearea unor texte, imagini şi clipuri în urme unei simple cereri formulate în limbaj curent.
Apariţia AI ar putea agrava problemele deepfake-urilor - imagini, documente sonore sau video care prezintă o situaţie ce nu a avut niciodată loc în realitate.
AI deschide oportunităţi creative incredibile, dar poate genera confuzie sau induce în eroare utilizatorii dacă aceştia nu sunt informaţi că un conţinut a fost generat cu inteligenţa artificială, a zis TikTok într-un comunicat.
Pentru a soluționa acest lucru, reţeaua de socializare din China va aplica o etichetă specifică acestor creaţii când vor fi încărcate de pe anumite platforme, a transmis reţeaua de socializare, fără a da precizări suplimentare.
TikTok n-a răspuns direct întrebărilor adresate de AFP cu privire la identitatea acestor platforme, însă a amintit că Google, OpenAI, Adobe şi Microsoft sunt în Coaliţia pentru provenienţa şi autenticitatea conţinuturilor (C2PA), fondată în anul 2021.
OpenAI, Adobe, Microsoft au pus deja în aplicare marcarea automată a conţinuturilor generate de Inteligența Artificială, iar Google a început să utilizeze un instrument asemănător în martie.
Un alt gigant din domeniul AI-ului generativ, Meta, nu este membru C2PA, însă a anunţat la începutul lunii aprilie că va asocia mesajul Made with AI (Realizat cu AI) conţinuturilor care sunt identificate ca fiind făcute cu AI.
TikTok a subliniat joi că va adera la C2PA şi la o altă organizaţie similară, Iniţiativa pentru autenticitatea conţinuturilor (CAI), administrată de Adobe.
Transparenţa e crucială pentru utilizatori, a zis Adam Presser, responsabil de operaţiuni la TikTok într-o declaraţie pentru AFP.
Într-o epocă în care conţinuturile digitale pot fi modificate, este esenţial să le propunem utilizatorilor metode pentru a discerne ceea ce este adevărat, a evidențiat Dana Rao, responsabil juridic în cadrul Adobe, într-o altă declaraţie trimisă AFP.
Reţeaua de socializare aminteşte că a lansat deja, în luna septembrie, eticheta pentru marcarea conţinuturilor modificate cu ajutorul TikTok AI. De asemenea, compania preconizează să publice clipuri educative în care să-şi explice demersul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News