Reprezentanțele auto depind tot mai mult de mediul online, a constatat un studiu realizat de EY, care a chestionat 13.000 de cumpărători de automobile, din 18 țări.
Publicitate
Potrivit informațiilor rezultate din cel mai recent studiu EY Mobility Consumer Index (MCI), 37% dintre respondenții din Generația Z ar prefera să își cumpere vehiculul online. Doar 13% dintre baby-boomeri spun același lucru, iar procentul crește pentru fiecare generație, cu 20% pentru Generația X și 28% pentru mileniali.
Studiul arată, de asemenea, că internetul are cea mai mare influență în decizia de achiziționare a unui vehicul reprezintă în momentul : 66% dintre toți cumpărătorii de automobile folosesc instrumente de cercetare online pentru a aduna informații despre achiziția lor. Ponderea este mai mare statistic semnificativ în cazul tinerilor.
"Odată cu accelerarea tendinței de achiziție online, observăm și schimbări în comportamentul clienților care țin de cumpărarea de obiecte mai personale, precum ceasuri, mașini sau case, explică Cristian Cârstoiu, Chief Innovation Officer, EY România. Achiziția unei mașini implică mai multe etape, uneori împletind experiențele fizice cu cele online. Așteptarea de a avea experiențe digitale pentru tot ceea ce nu implică atingere fizică devine norma (acces omniprezent la date, la varianta digitală al mașinii și, în curând, plimbări cu mașina în metavers), iar dealerii care vor oferi acest lucru generației Z vor fi câștigătorii în noua arenă auto."
În timp ce datele arată în continuare că mai mult de jumătate dintre cumpărători (57%) intenționează să își cumpere următoarea mașină de la un dealer, consumatorii sunt din ce în ce mai deschiși la utilizarea unor instrumente digitale rapide și convenabile pentru cel puțin o parte din procesul de achiziție. 63% dintre cumpărătorii de vehicule electrice (EV) spun că ar fi interesați să rezerve online un test drive și să calculeze prețul unei mașini noi, în timp ce 52% dintre respondenți declară că ar folosi un configurator online pentru a explora specificațiile unei mașini.
EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 365.399 de angajați în peste 700 de birouri în 150 de țări. În România este prezentă din1992.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Roxana Neagu