Fericirea copilului la școală este motorul pentru o școală de calitate, consideră profesorul doctor Ion-Ovidiu Pânișoară, Director, Departamentul de Formare a Profesorilor, la Universitatea din București. Ori, pentru a evita o școală în care nimeni nu se mai regăsește, expertul în psihopedagogie arată ce beneficii sunt dacă la catedră se află profesorul "Zâmbet".
Sistemul de învățământ este într-o fără de sfârșit schimbare, profesorii se plâng de birocrație, în media apar derapajele, părintele se confruntă cu probleme și înfruntă temeri atunci când își duce copilul la școală. Toate aceste aspecte compun un mozaic în care nimeni nu se mai regăsește, o imagine gravă, fără zâmbet și avem impresia că mergem haotic ca într-un labirint în care nu mai avem ieșire.
[citeste si]
Iată de ce, în interiorul multiplelor schimbări și probleme trebuie să găsim un fir călăuzitor, trebuie să știm ce le spunem profesorilor, elevilor, părinților, decidenților, societății. Ce poate să facă profesorul ca lucrurile să intre pe un făgaș normal – indiferent de ceea ce se întâmplă în jurul lui și în jurul școlii?
Citește și: Lista pe care fiecare părinte ar trebui să o afișeze pe perete
Pentru a da un răspuns o să aduc în atenție o cercetare interesantă. Este vorba despre studiul lui Hart care a cuprins o analiză a 3725 de elevi din clasele terminale de liceu. În fapt autorul dorea să afle ce caracteristici trebuie să aibă un profesor care „place” și ce caracteristici are cel care provoacă probleme. Iată ce face profesorul care îi face pe elevi fericiți:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News