Titi Aur, instructor de conducere defensivă, a explicat la DC Conducem de ce girofarurile folosite de Poliţie, Pompieri şi Ambulanţă în România nu sunt regulamentare.
"M-a sunat pe mine un domn, fost poliţist, care a făcut regulamentul, care a participat pe timpuri, când era în funcţie, la elaborarea lor, şi mi-a spus cum stă treaba cu girofarurile. Nu sunt regulamentare, mi-a zis. 'Eu le-am făcut, nu sunt regulamentare', a mai spus. Trebuiau să fie cu varianta de culori numai albastre, iar la roşu să treacă doar la nevoie. Au fost comandate aşa, în 2 culori, aşa au fost montate. Şi nu e în regulă. El mi-a deschis ochii, pentru că eu nu m-am gândit la povestea asta.
Şi când m-am uitat la regulament şi am desfăcut firul în 4, am văzut că aşa scrie, la culoarea roşie a girofarului trebuie să opreşti. Ori noi vedem maşini de poliţie cu girofar roşu-albastru când nu eşti obligat să opreşti. Cum vedem pe autostradă, noaptea, ca să fie vizibilă maşina de poliţie. Acolo nu trebuie să opreşti. Dar conform regulamentului, ar trebui să oprească toată lumea", a declarat Titi Aur la DC Conducem.
"Legea este aplicată incorect de la dotarea maşinilor. Şi vine întrebarea: când o maşină de poliţie stă, pur şi simplu, cu girofarul pornit, trebuie să oprim? Eu, şofer, de unde ştiu când trebuie şi când nu trebuie? Ar trebui ca regula să fie regulă! De asta spun că avem nevoie neapărat de un masterplan, să luăm lucrurile de la un capăt, să le punem pe coloane, să ştim exact ce şi cum, iar apoi să transmitem informaţia ca participantul la trafic să ştie ce vrem de la circulaţie. Pentru că acum suntem în ceaţă", a mai spus Titi Aur.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu