Pilotul Titi Aur a explicat care sunt principalii factori care influenţează şofatul pe timp de iarnă, în afară de cauciucurile mai mult sau mai puţin uzate.
"În afară de cauciucuri, care sunt foarte importante, mai există şi alţi factori care influenţează şofatul. Iarna, vizibilitatea este mai mică şi prin faptul că se întunecă mai devreme şi se luminează mai târziu. Asta înseamnă că voi circula mai mult în condiţii de vizibilitate mai mică. Mai mult, în perioada de toamnă, iarnă, primăvară apare ceaţa, apare zăpada pe maşină. Un lucru pe care îl fac şoferii în general este să nu ţină cont de acest aspect. Pe de o parte, maşina trebuie să fie curăţată bine, iar pe de altă parte trebuie să ţinem cont că vizibilitatea din atmosferă diferă. Asta înseamnă atenţie mare la tot ce înseamnă chiar şi faruri.
Tot aici includem şi filtrul de la climă. Cele mai multe maşini au sistem de climatizare, cu filtru. Nu dăm atenţie, de multe ori, acestui aspect. Filtrul înfundat sau obosit înseamnă dezaburire slabă sau aburirea geamurilor frecvent, pentru că nu circulă aerul prin maşină. Şi atunci, filtrul de aer al motorului trebuie curăţat mai mult decât vara tocmai pentru a avea geamurile curate şi a nu se produce aburirea", a declarat pilotul, în exclusivitate pentru DC NEWS.
"Când plec la drum lung sau relativ scurt (până în 50 km), mai ales în perioadă de zăpadă, viscol, plec cu provizii la mine. Pătură, apă, orice ne poate ajuta când rămânem înzăpeziţi, pentru că se pot întâmpla multe. Îmi iau măsuri de siguranţă fizică, mai ales dacă mai am şi familia, copii sau persoane vulnerabile, care nu pot fi transportate în zăpadă", a conchis Titi Aur.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News