TIti Aur, pilot de raliuri şi expert în conducere defensivă, trage un semnal de alarmă şi spune că o şosea din preajma Capitalei prezintă un risc mare de accidente.
"Undeva la intrare în Baloteşti, pe DN1, pe partea dreaptă se vede Centura, inelul 2. S-a ajuns cu lucrările până la DN1. Între acea zonă şi Ploieşti e un şir continuu de camioane în zilele de lucru. Camioane care se duc spre Ploieşti şi vin dinspre Ploieşti. Dacă mergi în localităţile din acea zonă, o să vezi camioane care merg cu 90 km/h peste tot, inclusiv în localitate, care stau în bara maşinilor din faţă, care merg pe banda a doua şi îi presează pe ceilalţi să meargă mai repede. La volan sunt mulţi şoferi foarte tineri, fără experienţă, care primesc o maşină care încărcată are 40 de tone.
Acum sunt lucrările în toi, deci este un fenomen necontrolat acum. Este imposibil ca în zilele, săptămânile, lunile următoare să nu auzim de accidente tragice pe zona asta. De ce se întâmplă asta? Pentru că cei de la volan nu conştientizează, pentru că Poliţia nu observă fenomenul şi nu ia măsuri şi pentru că societatea nu înţelege. E un pericol public! Este imposibil să nu auzim de maşini tamponate, accidente, acolo. E nebunie, pur şi simplu!", a declarat Titi Aur pentru DC NEWS.
TIti Aur, fost pilot de raliuri şi expert în conducere defensivă, a explicat în exclusivitate pentru DC NEWS cum se poate economisi carburantul, în condiţiile creşterii preţurilor la pompă. Acesta a spus şi care este condiţia esenţială pentru ca preţurile asigurărilor RCA să scadă.
"În primul rând, cei implicaţi ar trebui să facă ceva. Dacă vorbim de breasla transportatorilor, dar vorbim şi pentru şoferii amatori, prima dată trebuie să se gândească cum pot face ei economie. Şi trebuie să se gândească să o facă şi pentru că vor rămâne cu mai mulţi bani, şi pentru că vor conduce ecologic, dar şi pentru că asta înseamnă a conduce în siguranţă.
Asta înseamnă că accelerez cât trebuie, nu exagerat. Deci elimin demarajele, indiferent de maşina cu care sunt. Acceleraţia trebuie făcută cât să plece maşina în condiţii normale.
Trebuie să reducem din timp, să ridicăm piciorul de pe acceleraţie din timp. Acela este momentul cu consum ZERO. Dacă văd că e coloană, intersecţie, viraj, zonă unde trebuie să reducem viteza oricum, să nu accelerăm până acolo şi apoi să frânăm brusc.
Să ne imaginăm, apoi, că orice frânare înseamnă un dublu consum. Pentru că reducem accelerarea şi consumăm componentele de frână, adică plăcuţe, discuri, etc. Astea se duc în costul general al maşinii. La o maşină normală, un şofer agresiv schimbă plăcuţe, discuri, la 15.000 - 20.000 de km, un şofer care conduce defensiv schimbă componentele astea la 100.000 km poate. De 4-5 ori mai mult, cu acelaşi sistem de frânare.
Consumul de combustibil este de 3-4 ori mai mare sau mai mult decât echivalentul frânei consumate. Dacă vom consuma puţină frână, consumăm puţin combustibil.
Odată cu consumul redus de frână, consumăm şi cauciucuri mai puţine, pentru că nu le forţăm.
Când vorbim de condus defensiv sau condus ecologic, vorbim şi de riscuri mai mici. Având riscuri mai mici de accident, am un dublu avantaj, cel puţin teoretic. Pe o flotă ca a transportatorilor, cu sute de maşini, cu cât sunt mai multe accidente, cu atât sunt costuri mai multe. Unii vor spune că maşinile sunt asigurate, dar mentalitatea e greşită. Cât timp maşina e imobilizată, ea nu produce! Cu cât e maşina mai mare, cu atât stă mai mult!", a declarat Titi Aur pentru DC NEWS. CITEŞTE MAI MULTE AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News