Titi Aur cere schimbarea programei şcolilor de şoferi, dar şi a întregului sistem de educaţie rutieră, atât pentru şoferi, cât şi pentru pietoni sau utlizatori de trotinete şi biciclete.
"După părerea mea, şcoala de şoferi ar trebui să vină cu capitole noi şi sunt două capitole foarte importante, care au apărut din evoluţia socială.
În primul rând, vorbim despre evoluţia tehnică a maşinii. Şi în şcolile de şoferi din România nu se vorbeşte despre asta. Mă refer la ABS, ESP, controlul tracţiunii, direcţie pe spate, transmisie activă, suspensie activă, senzori, etc. Şi atunci şoferii nu ştiu ce se întâmplă, se urcă în maşini silenţioase şi nu înţeleg ce se întâmplă. Nu realizează că, de fapt, maşina salvează vieţi, nu că sunt ei şoferi buni.
Şi al doilea capitol este conducere defensivă. Reguli care în alte ţări au devenit reguli de circulaţie la noi sunt ignorate. Din nou, ministerul Transporturilor refuză orice schimbare în ceea ce priveşte şcolile de şoferi.
Şi sistemul de examinare ar trebui schimbat, îmbunătăţit. Pentru că există acel fenomen în care vine copilul la şcoala de şoferi, găseşte un instructor care vrea să îl înveţe mai mult, şi sunt şcoli de şoferi unde se întâmplă asta, dar cursantul refuză, pentru că nu îi trebuie la examen. Şi atunci, instructorul ori îi mai spune câte ceva, ori nu mai spune nimic. Dacă sistemul de examinare ar fi îmbunătăţit, completat, atunci cursantul ar trebui să înveţe, instructorul ar trebui să predea, şi s-ar îmbunătăţi sistemul de pregătire.
Dar doar îmbunătăţind sistemul de şcolarizare nu rezolvăm problema. Avem 8-9 milioane de şoferi activi, pe care nu îi mai aduci la şcoală. Pentru ei ar trebui să se facă acele cursuri de conducere defensivă. Şi nu numai. Tot sistemul de educare al şoferilor, trotinetiştilor, bicicliştilor, pietonilor, ar trebui schimbat", a concluzionat Titi Aur.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu