EXCLUSIV  Titi Aur: "Doi şoferi, unul după altul, nu ştiau să dea cu spatele. Ies pe stradă, dar sunt NEPREGĂTIŢI". Se cer măsuri CLARE, inclusiv la RCA

Fotografie creată de JESHOOTS.com, de la Pexels
Fotografie creată de JESHOOTS.com, de la Pexels

Titi Aur, expert în conducere defensivă, a evidenţiat noi probleme în ceea ce priveşte şoferii români după o experienţă personală. Acesta spune, însă, că în România ar fi nevoie de măsuri coerente pentru ca şoferii să fie responsabilizaţi. Una dintre acestea face referire chiar la asigurările RCA. 

”Eram la un restaurant în faţa căruia se afla o parcare în pantă. Două maşini, una după alta, care voiau să iasă din parcare, şi trebuiau să o facă cu spatele. Am asistat la nişte scene... Ca să coboare o uşoară pantă cu spatele, două maşini, una după alta, am stat aproape 10 minute la fiecare. Nu ştiau să meargă cu spatele. Trăgeau de volan în partea în care nu trebuie. Am asistat apreciind cam ce înseamnă şoferii din România. 

Mergem în Italia sau Franţa, pe o străduţă îngustă din munţii Alpi, şi vedem că vine un tânăr, o bătrână, oricine, şi parchează maşina perfect. La noi, chiar dacă e mult spaţiu, nu putem. Doi şoferi, unul după altul, nu ştiau să meargă cu spatele. Aceia, după ce au ieşit cu greu din parcare, au plecat pe stradă şi sunt consideraţi şoferi normali. Ei sunt complet nepregătiţi! La noi nu te învaţă nimeni. 

Apoi, nu te ajută nimeni. Nu există campanii, forme de ajutorare. Nu există să vină un şofer să spună că el nu prea a înţeles şi să i se mai explice o dată. 

În ultimul rând, nu avem o lege coerentă, astfel încât măsurile să fie corecte şi aplicabile. Ce ţi se întâmplă dacă faci drifturi în parcare? Amendă pentru nerespectarea liniştii publice. Dacă am avea puncte de penalizare la asigurare, spre exemplu? În Suedia, spre exemplu, poliţia anunţă asiguratorul de fiecare dată când faci acţiuni considerate periculoase, pentru tine şi pentru alţii. În afară de sancţiunile Poliţiei, se scumpeşte asigurarea. Şi e o sperietoare pentru şoferi! La noi, din păcate, ca să înţelegem până unde am ajuns, asiguratorii nu au o bază comună. O bază comună a clienţilor suspecţi. Şi tot ei pierd. Pentru că unii sunt şmecheri, îşi fac asigurări peste asigurări, şi fac prostii peste tot. În alte ţări nu poţi face asta. Dacă ai făcut o prostie pe o asigurare, apari la toţi. Clientul care nu face daune, nu apare în baza comună. 

Ai noştri spun că nu au cum să facă o bază comună, pentru că alţi asiguratori le-ar fura clienţii”, a punctat Titi Aur pentru DC NEWS. 

VEZI ŞI RCA - Cât plătești dacă nu ai daune și când intră în vigoare plafonarea. Apostol (ASF): Se va aproba în perioada imediat următoare

RCA pe şofer, nu pe maşină

"RCA-ul ar trebui să fie pe permisul de conducere, pe persoană. Trebuie sancţionat cu bonus malus cel care face accidentul. Şi nu maşina face accidentul. Eu dacă dau maşina împrumut cuiva care face accident, deşi eu sunt un şofer civilizat, maşina mea va 'beneficia' de toate sancţiunile. Prima de asigurare va creşte. Dar eu nu sunt vinovat, altul a făcut accidentul. Iar cel care a făcut abaterea va fi mereu curat în faţa asiguratorilor. Dar când am deschis subiectul ăsta în România acum 10 ani mi-au spus toţi că e o prostie, că se asigură maşina. RCA-ul trebuie să fie pe permis, indiferent dacă noi manevrăm o maşină, o motocicletă sau o trotinetă. La CASCO e altceva, acolo se asigură vehiculul", a declarat Titi Aur pentru DC NEWS. VEZI MAI MULTE AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News


Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel