Joi dimineață, un alt camion a rămas blocatul în Pasajul Unirii din București.
Un alt camion a rămas blocat, joi dimineață, în Pasajul Unirii, într-un șir de evenimente nefericite ce pare că nu se mai termină (citește AICI). Problemele în zonă au început după ce, la jumătatea anului trecut, pasajul a fost reabilitat și înălțimea acestuia a fost scăzută de la aproximativ 3,9 metri, la aproximativ 3,5 metri. Printre accidentele care au mai avut loc în pasaj amintim că, în septembrie 2022, un camion a rămas blocat în limitatorul de înălțime de la intrarea în pasaj, iar în a doua parte a lunii decembrie, un autocar cu turiști din Grecia a fost grav avariat de același limitator, eveniment ce s-a soldat cu decesul unui turist grec.
Pentru a afla mai multe despre cauzele care duc la producerea acestor accidente, l-am contactat pe Titi Aur. Expertul în siguranță rutieră a dat exemplul sensurilor giratorii noi care se construiesc într-un loc și care oferă același impact psihologic asupra șoferilor precum renovarea pasajului din Piața Unirii:
„Se întâmplă un lucru foarte normal din punct de vedere al psihologiei traficului. De pildă, atunci când apare un sens giratoriu într-o zonă în care se mergea cu viteză, precum intrarea într-o localitate, în următorul an și jumătate după ce apare sensul sunt șoferi care se urcă pe acel sens giratoriu. E vorba de navetiștii la perioade mari.
Un român care, de exemplu, se duce în Germania o dată la șase luni sau o dată pe an și care a fost în ultimele două decenii de 20-30 de ori în Germania, dar nu în fiecare zi și fiecare lună, când apare undeva un sens giratoriu, a cărui construire a început după ce a trecut el ultima dată pe acolo, în mintea lui, în instinctul lui e că poate să meargă fără probleme și nu se așteaptă să fie un sens giratoriu. E surprins, practic, de acel sens giratoriu și intră în el“, a explicat Titi Aur.
„Același lucru se întâmplă și cu Pasajul Unirii. Eu pot să garantez că peste un an și jumătate nu va mai intra nimeni cu gabarit depășit în acel pasaj. Mai mult, pot băga mâna în foc că toți cei care au intrat și au avut probleme, inclusiv șoferul de pe autocarul din Grecia, au mai trecut prin acel pasaj cu mașini mari acum mai multe luni, dar înainte de a fi refăcut pasajul, când, practic, a scăzut înălțimea de la 3,9 metri la 3,5 metri, după ce au venit cu acel tavan fals.
La 3,9 metri intră majoritatea camioanelor, dar la 3,5 metri o parte nu mai pot intra. Acum, bag mâna în foc că șoferul de astăzi a mai fost pe acolo, dar înainte de redeschiderea pasajului. Este acel factor psihologic peste care e cam greu trecut.
De exemplu, la sensurile giratorii, în mod special în străinătate, în lumea civilizată, în locuri în care se înțelege strategia și unde factorul psihologic contează, prima dată nu se face sensul giratoriu ridicat și cu movila aceea din mijloc, ci se face din acei parapeți de plastic, tocmai că sigur se vor găsi unii care vor intra și nu vor fi atenți“, a precizat Titi Aur.
CITEȘTE ȘI - Paradox cu limitatorul de înălțime ucigaș de la Pasajul Unirii din București
„Din păcate, într-o discuție la Ministerul Transporturilor, când am deschis subiectul de factorul psihologic, mi s-a spus: Hai, domn’le, lasă-ne cu factorul psihologic! Știm noi cum e cu el. Nu au vrut să accepte. Autoritățile noastre nu vor, nu înțeleg, nu cred, nu implică toate până la capăt.
La acest tunel nu văd altă soluție decât o supra-semnalizare sau o supra-atenționare excesivă. După ce va trece un an și jumătate, nu vom mai avea cazuri, decât excepții. Până atunci, însă, vom mai avea astfel de cazuri“, a conchis Titi Aur.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News