EXCLUSIV  Titi Aur, semnal de alarmă: Cei care se duc la şcoala de şoferi vor să ia permisul, nu să înveţe să conducă

Sursa: Pixabay
Sursa: Pixabay

Titi Aur, specialist în conducere defensivă, a afirmat, într-un interviu exclusiv pentru DC NEWS, că una dintre cauzele accidentelor din România este lipsa unei educaţii rutiere timpurii şi a unor cursuri corespunzătoare la şcoala de şoferi. 

"Când vorbim de cursuri de conducere defensivă, toată lumea spune că Titi Aur vorbeşte despre asta, pentru că trăieşte din povestea asta. Eu recunosc, sunt subiectiv, dar nu înseamnă că nu spun adevărul . 

Copiii noştri sunt needucaţi, toţi copiii. Le băgăm formule în cap, îi obligăm să înveţe tot felul de lucruri, dar nu sunt lucruri care sunt cu adevărat necesare în viaţa de zi cu zi. Dar nu îi învăţăm reguli de circulaţie, cum să treacă strada, pentru că nu avem timp în programă pentru asta. Când Poliţia Rutieră, ISU, se duc să încerce să îi înveţe câte ceva pe copii, asta li se spune, că nu e timp, că e programa încărcată. Asta înseamnă că un copil care trece strada cu părintele sau cu bunicul printre maşini aşa va înţelege că trebuie să treacă strada. Că nu îi spune nimeni că trebuie să treacă pe la trecerea de pietoni, când e verde şi când nu trece nicio maşină. 

Şi nu îi spune nimeni copilului că cel de la volan ar putea fi beat, ar putea fi drogat, s-ar putea să nu îi ţină frâna, s-ar putea să fi scăpat ceva atunci. Şi că nu e suficient să fie pe trecerea de pietoni, pe culoarea verde!", a declarat Titi Aur pentru DC NEWS.  

"La şcoala de şoferi spun că vor să ia permisul,  nu să înveţe să conducă"

"Asta ar însemna să fie educat fiecare copil, iar cei care merg la şcoala de şoferi să ceară să fie învăţaţi să conducă. Pentru că acum, cei care se duc la şcoala de şoferi spun că vor să ia permisul de conducere. Este altceva. Ca să iei permisul, te învaţă să pleci de pe loc, să semnalizezi şi să opreşti roata la STOP. Nu te învaţă regula celor 2 secunde, regula fermoarului, nu te învaţă să stai la volan, nu te învaţă nimic din conducerea defensivă, nimic din ce face maşina, din ce înseamna ABS, ESP, controlul tracţiunii", a mai explicat specialistul. 

VEZI Dubă de curierat, ieşită în câmp după o depăşire riscantă. Titi Aur: Este cea mai periculoasă manevră pe şosele

Evitarea accidentelor, noţiuni care se învaţă la conducere defensivă 

"Vorbim de situaţii care se predau la cursurile de conducere defensivă: pericolele potenţiale. Fiecare dintre noi, cei care circulăm regulamentar, trebuie să fim capabili în orice moment să depistăm, să scanăm fiecare pericol potenţial. Greşeala celui care întoarce pe linia continuă e clară, majoră, dar şi cel care intră într-unul care face o manevră ciudată, neregulamentară, are partea lui de vină, analizând din punctul de vedere al conducerii defensive. 

Dacă eu am un pic peste sută, chiar 110, că zic 'lasă că nu-mi ia carnetul sau nu mă sancţionează pentru zece kilometri în plus' şi văd pe unul care stă ciudat pe dreapta sau merge încet sau are nişte mişcări ale maşinii sau chiar pe el în maşină îl văd că are nişte gesturi ciudate şi eu îmi continui deplasarea cu 100 km/h, devin coautor din punct de vedere conducere defensivă. Chiar dacă eram regulamentar, aveam o maşină care respectă normele de circulaţie, purtam centura, aveam farurile aprinse, totul perfect regulamentar, dar nu am făcut acel gest de prevenire, de anticipare", a arătat pilotul Titi Aur.

VEZI Cum poţi anticipa pericolul şi EVITA un accident rutier. Titi Aur, sfaturi VITALE pentru şoferi

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News


Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel