În condiţiile ciclonului care loveşte România în acest weekend, am vorbit cu Titi Aur pentru a afla cum procedăm dacă se inundă şoseaua din cauza ploii, dar şi ce facem atunci când plouă torenţial şi suntem la volan.
VEZI EXCLUSIV Ciclon în România. Ploaie cât într-o lună! Elena Mateescu, informaţii de ultimă oră
"În primul rând, nu intri cu maşina unde este apă multă pe şosea. De când avem maşini moderne, cu tot felul de senzori şi sisteme electronice, acestea sunt din ce în ce mai sensibile, indiferent cât de scumpe sunt. Dacă pe vremuri grija principală era să nu ajungă apa la delcou, acum practic şi la roată, şi la praguri, şi la cutie, şi la diferenţiale, avem tot felul de senzori, adică un cablu electric care se mufează. Maşinile cu multă electronică intră pe sistem de avarie practic foarte repede. Dacă un senzor de la ABS nu mai transmite corect, sau de oriunde altundeva, se intră pe sistem de avarie, atunci trebuie mers la service, curăţat senzorul, etc, dar înseamnă timp pierdut. Deci nu intrăm cu maşina în apă adâncă. Aici nu mă refer la apa în care intră roata, ci apa care ajunge la şasiu.
Dacă totuşi te prinde într-o astfel de zonă, încerci să mergi cu viteza cea mai mică. E şi o glumă, să nu faci valuri. De nevoie, încerci să treci, dar îţi asumi riscul de a avea o avarie care nu este neapărat una gravă sau imediată. Dar mai bine evităm să intrăm în apă. Cu cât maşina e mai sofisticată, cu atât e mai mofturoasă la astfel de lucruri", a declarat Titi Aur pentru DC NEWS.
"În primul rând, trebuie să ştim că atunci când plouă torenţial sau puternic, există riscul de acvaplanare. Acest risc apare pe asfalt, unde sunt şleauri sau unde asfaltul nu este perfect. Asfaltul foarte fin duce la un risc de a aluneca mai tare. Cu cât asfaltul e mai poros, aderenţa e mai bună, pentru că apa dispare din faţa cauciucului nu doar prin canalele acestuia, ci şi prin porii din asfalt. Asfaltul foarte lucios devine şi alunecos. Principala grijă, când plouă tare, în afară de ştergătoare şi faruri aprinse, este acest risc de acvaplanre. Viteză mai mică, atenţie mai mare, şi dacă vedem denivelări longitudinale, acele şleauri, să ne gândim la posibilitaea de acvaplanare. Aceasta apare când avem cauciucuri uzate, şi se urcă pe apă, în loc să o arunce din faţă în spate", a mai arătat expertul.
"Faza scurtă este lumina cea mai bună ca să mă fac vizibil. Nu vorbim de a vedea eu în faţă, pentru că nu la asta ne ajută farurile în condiţiile astea. Ci ne fac mai vizibili, pentru cei care vin din faţă, pentru cei pe care îi depăşim. Faza scurtă înseamnă şi lămpile de pe spate aprinse, deci suntem vizibili şi pentru cei care vin din spatele nostru", a concluzionat Titi Aur.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News