EXCLUSIV  Titi Aur, SOLUŢIE pentru reducerea numărului de accidente MORTALE. Faze ŞOCANTE: Acesta e adevărul!

Titi Aur
Titi Aur

Pilotul de raliu Titi Aur, cel care deține școala proprie de conducere defensivă și pilotaj, ''Academia Titi Aur'', a explicat, pentru cititorii DC News, cât de importante sunt cursurile de conducere defensivă, arătând şi care sunt soluţiile pentru ca numărul accidentelor care se produc în România să scadă.

Publicitate

"Am avut, până acum, peste 60.000 de cursanţi. Asta s-a întâmplat în ultimii zece ani şi avem o reducere foarte mare a numărului de victime. 60.000 de cursanţi înseamnă 1% din numărul şoferilor activi din România. Statistic, 1% din şoferii din România produc, anual, 18 morţi. Ai noştri 60.000 au produs în zece ani un singur mort. 1% din şoferii din România produc anual în jur de 82 de răniţi grav. Ai noştri au produs, în zece ani, vreo patru răniţi grav. 1% din şoferii din România produc, anual, 280 de răniţi uşor. Ai noştri au produs circa zece, în zece ani. 

Ce înseamnă asta? Cursurile de conducere defensivă au următoarele efecte: efect de protecţie a muncii, iar cel care vine la un curs de conducere defensivă, pe lângă fapul că învaţă anumite lucruri, este tras de mână, este atenţionat şi i se spune 'vezi că ţi se poate întâmpla acest lucru', iar când pleacă de acolo pleacă mult mai conştient. 

În cursul de conducere defensivă avem şi prezentări de filmări cu accidente grave şi urâte. Am avut cazuri în care au ieşit unele persoane din sală, am avut o doamnă care a început să plângă. Sunt câteva cazuri speciale. Dar cu siguranţă orice acţiune şi orice gest care trage de mână şoferul poate să ducă la reducerea numărului de accidente", a explicat Titi Aur.

"A face acest lucru în timpul şcolii de şoferi este ineficient"

"Dar a face acest lucru în timpul şcolii de şoferi este ineficient. Şi spun de ce: în toată lumea în care se fac cursuri de conducere defensivă acestea se fac periodic, o dată la 1-3 ani şi nu încep o dată cu şcoala de şoferi. Asta pentru că persoanele care încep şcoala de şoferi învaţă să manevreze maşina, învaţă unde sunt pedalele, unde este schimbătorul, învaţă gabaritul maşinii, învaţă să circule pe dreapta. Dacă vii cu informaţii de genul 'la câte secunde să te uiţi în oglindă, ce faci dacă maşina glisează, etc...' l-ai ameţit de nu mai înţelege nici cum să parcheze. 

Acolo unde sunt sisteme controlate logice de învăţământ sau de educare a şoferilor - cum e Austria - se face aşa: faci şcoala de şoferi, iar după şase luni, un an, eşti obligat să vii la curs de conducere defensivă. Altfel nu mai este valabil permisul. Asta pentru că prima dată înveţi noţiunile de bază ale conducerii, iar când crezi tu că ai început să stăpâneşti maşina şi începi să te simţi regele şoselelor vii să îţi arăt ce ţi se poate întâmpla. 

Şcoala de şoferi trebuie să fie bine pregătită pentru a transmite principalul set de informaţii iar apoi, periodic, să faci cursuri de conducere defensivă. Asta se întâmplă în toată lumea: scade drastic numărul de accidente după urmarea unui astfel de curs", a declarat, pentru DC News, Titi Aur. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel