Cauciucurile uzate sunt una dintre cauzele accidentelor de maşină din România, spune expertul în conducere defensivă TIti Aur. Acesta şi-a susţinut afirmaţia în exclusivitate pentru DC NEWS.
"Ce face românul şi ce face neamţul. Cauciucul are aderenţa cea mai bună atunci când a ieşit din cuptor. Dacă ai putea să încalţi maşina în următoarele cinci minute atunci ai aderenţa cea mai bună. Pe măsură ce trece timpul, aderenţa scade. Chiar dacă stă pe loc. Doar că în primii cinci ani de stat pe loc, scăderea nu contează. Abia după 5 ani e scăderea rapidă.
Raportat la adâncimea canalului, cauciucul de stradă este făcut la 8 milimetri. Între 8 şi 4 milimetri cauciucul de iarnă şi între 8 şi 3 cel de vară, cauciucul are o aderenţă bună. Legea ne dă voie până la 1,6 milimetri, dar aderenţa scade dramatic.", a declarat Titi Aur pentru DC NEWS.
"Ca să fim în siguranţă, e bine să cumpărăm cauciucuri cât mai noi şi cât mai mari în carne, cât mai aproape de 8 milimetri. Revin acum. Ce face neamţul? Ia cauciucul nou şi merge cu el până la 6 milimetri, ceea ce înseamnă că îl consumă 30 la sută. Îl vinde apoi! Îl cumpără românul SH şi zice că a făcut o afacere. Pentru că a luat un cauciuc uzat doar 30 la sută şi a plătit mai puţin de 50 la sută, deci e afacere. Strict matematic, da, e afacere.
Pe partea de conducere defensivă, spunem că a luat ţeapă. Pentru că neamţul a mers cu acel cauciuc când a fost cel mai sigur. Dacă ne uităm la statistică, la accidente, suntem pe ultimul loc din Europa, adică morţi, răniţi, sânge mult pe şosea. Din multe motive, dar şi din motivul ăsta. Cauciucurile noastre au aderenţă mai mică, pentru că noi zicem că am făcut afaceri. Vrem să luăm ceva ieftin şi să fie bun. Nu există. Scump şi rău da, ieftin şi bun, nu!", a mai spus acesta.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu