În conflictul dintre Ministerul Justiției și PÎCCJ, părerile sunt total diferite, iar scandalul pare nesfârșit.
”Lucrurile nu sunt foarte în regulă și foarte clare. Niște prevederi legale, niște politici publice în domeniul justiției trebuie să fie clare, previzibile. Este nevoie de o totală transparență. E nevoie să vedem documentele de la dosar. În ce a publicat ministrul Justiției, mai sunt și alte aspecte care trebuie clarificate. E un subiect de interes public și toate lucrurile trebuie puse pe masă” a spus Victor Alistar, membru CSM, la Antena 3.
Tudorel Toader nu a publicat ordonanța de clasare din dosarul de numire a lui Augustin Lazăr, ci a dat un comunicat de presă. Ministrul Justiției susține că Augustin Lazăr și-a depus candidatura la conducerea PÎCCJ prin mail, în care se aflau un CV și o scrisoare de intenție și ”nu au fost depuse alte documente nici la această dată, nici la o dată ulterioară, lipsind inclusiv proiectul privind exercitarea atribuțiilor specifice funcției de conducere.” Ministrul mai precizează că ”În dosarul de numire a domnului Augustin Lazăr în funcția de procuror-șef al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, de la Ministerul Justiție, s-a identificat o Ordonanță de clasare pentru un dosar deschis în anul 2013 pe numele primarului Municipiului Sibiu de la acea dată, domnul Klaus Werner Iohannis.”
Eroare de grefă
Replica imediată a lui Augustin Lazăr vine să zică: ”Ministrul justiției exploatează o eroare de grefă survenită în martie 2016, făcută cu ocazia selectării lucrărilor necesare pentru procedura de numire în funcția de procuror general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție. Efectuând copii după documente redactate de A. Lazăr, grefiera a fotocopiat, urmare a unei erori generate de identitatea numelui de familie, ordonanța emisă de procurorul șef adjunct de secție Cristian A. Lazăr din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție”.
Grefierii răspuns rapid
”Potrivit regulamentelor de ordine interioară ale instanțelor judecătorești și parchetelor de pe lângă acestea, printre atribuțiile grefierilor nu se regăsește vreo atribuție în ceea ce privește întocmirea dosarului profesional al vreunui magistrat pentru depunerea candidaturii în vederea ocupării unor funcții de conducere, cel mult, putând fi vorba despre acordarea unui ajutor/suport magistratului respectiv, din punct de vedere colegial, de către grefier.” transmite Sindicatul Grefierilor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu