Toni Greblă, expert și director pentru dezvoltare în cadrul Fundației pentru Apărarea Cetățenilor Împotriva Abuzurilor Statului (FACIAS), afirmă că alegerea trecerii către starea de alertă în România este una nefericită, din punct de vedere legal.
Potrivit unui comunicat de presă al FACIAS, actul normativ care reglementează starea de alertă, OUG 21/2004, a fost gândit pentru un alt context și nu permite luarea măsurilor care se impun pentru a combate coronavirusul.
„Văzând preambulul precum și textul OUG 21/2004 prin care se reglementează starea de alertă, consider că nu este cea mai fericită alegere pe care au făcut-o autoritățile. Atrag atenția asupra faptului că reglemantarea prin lege a stării de alertă a fost făcută în contextul "proliferării atentatelor teroriste pe plan mondial", astfel cum rezultă din expunerea de motive a OUG 21/2004 și din această cauză consider că măsurile care pot fi luate pentru contracararea epidemiei de COVID-19 nu se regăsesc ca reglementare în acest act normativ", spune Toni Greblă.
„Atrag atenția asupra faptului că starea de alertă are un principiu fundamental, respectarea drepturilor și libertăților fundamentale ale oamenilor, cerință pe care autoritățile trebuie să o respecte cu strictețe. Sunt și alte inadvertențe ale OUG 21/2004 pe care le vom analiza în zilele următoare", a conchis Toni Greblă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu