Anul 2015 se anunţă a fi unul de tranziţie pentru piaţa auto europeană, cel puţin faţă de numeroasele noutăţi aduse în 2014.
Unele dintre modelele din lista de mai jos au fost lansate, de fapt, în cursul anului trecut, dar ajung la noi în showroom-uri abia la început de an. Altele vor fi prezentate spre finalul anului, la Salonul Auto de la Frankfurt, şi vor fi disponibile abia în 2016. Iată principalele modele noi care merită atenţia noastră, scrie promotor.ro.
1. Alfa Romeo Giulia
Înlocuitorul lui Alfa Romeo 159, aşteptat deja de prea multă vreme, va fi prezentat cel mai probabil sub formă de concept la Geneva 2015 şi apoi lansat în versiune de serie la Salonul Auto de la Frankfurt, în toamna acestui an, urmând să intre în vânzare la începutul lui 2016. Numele Giulia este doar unul avansat de către presă, pentru că cei de la Alfa Romeo nu l-au confirmat încă.
Am vrea să arate precum acest concept...
Maşina de clasă medie ar trebui să fie capabilă să se lupte de la egal la egal cu concurenţii germani premium, punând accent pe design şi sportivitate, la fel ca deja atemporalul 159. Un posibil design este ilustrat mai jos, dar vom afla mai multe abia la Geneva 2015, cel devreme!
2. Audi A4
Noul Audi A4 va fi construit pe o platformă nouă, numită MLB Evo, şi va fi prezentat cel mai probabil la Geneva, în primăvară. Aşa cum ne-a obişnuit Audi, vom avea o evoluţie a designului actual, o greutate redusă cu circa 100 de kilograme faţă de modelul actual, motorizări noi mai puternice şi mai economice, o versiune hibridă şi un interior deja prezentat în mare parte de noul Q7. Per total, o maşină ultra-accesorizată, care să ducă mai departe vânzările record ale ultimei generaţii de A4.
3. BMW X1
Noua generaţie de BMW X1 promite să adopte designul mai agresiv al actualei game bavareze, dar şi să aducă o schimbare fundamentală de abordare: se renunţă la tracţiunea spate şi se adoptă tracţiunea faţă, cu xDrive în opţiune. Cum majoritatea clienţilor de X1 nici nu ştiau că au tracţiune pe puntea spate, schimbarea nu va fi o problemă.
Noul X1, imaginat de autobild.de
4. BMW Seria 7
Deja surprins pe stradă, noul BMW Seria 7 adoptă un design exterior cam eclectic şi mai degrabă pe placul clienţilor din Asia, acolo unde se vinde extrem de bine. Îl aşteptăm în showroom-uri în partea a doua a anului. Accentul va fi pus pe tehnologia de ultimă generaţie de la interior, precum şi pe sistemele de asistenţă a şoferului. Se pare că vom avea şi parcare automată fără şofer în maşină, precum şi o interfaţă capabilă să înţeleagă gesturile şoferului...
O parte frontală controversată...
5. Dacia Sandero şi Logan facelift, posibil pick-up de serie
Singurul facelift prezentat în listă aparţine celor de la Dacia. Cum actualele modele Logan şi Sandero au fost lansate în 2012, ar cam fi cazul de un facelift de mijloc de drum. Este posibil şi ca Dacia să introducă în gama sa un Duster pick-up deja dezvoltat împreună cu un partener pentru clienţi speciali, dar care ar avea suficientă atractivitate pentru mai mulţi clienţi obişnuiţi.
6. Fiat 500X
Fiat 500X nu are prea mare legătură cu micuţul Fiat 500, ci este o maşină complet nouă în gama italienilor, una capabilă să abordeze şi un teren ceva mai accidentat, în care se descurcă binişor. Pentru cei care vor o maşină de oraş cu capacităţi 4x4, noi avem deja un prim test internaţional în care o examinăm în amănunt.
7. Ford Mondeo
Noul Ford Mondeo a fost aşteptat foarte multă vreme în Europa, deşi în SUA a fost lansat deja de aproape doi ani. Lansarea sa europeană de la finalul lui 2014 ne-a oferit ocazia de a-l testa şi de a veni cu primele impresii. Disponibil în showroom-uri din ianuarie, este una dintre maşinile cele mai importante pentru piaţa europeană a acestui an.
8. Ford Mustang
Noul Ford Mustang ajunge şi în Europa abia la un an de la lansarea americană, dar ne-a fermecat deja cu formele sale pur americane, chiar dacă motorizările au încă o cilindree cam prea mare pentru taxele europene. Importat deja prin canalele „gri”, va ajunge oficial în showroom-urile europene (nu ştim dacă şi în România) undeva la mijlocul acestui an.
9. Ford Ka
Ştim deja, în mare, cum va arăta noul Ford Ka, pentru că va fi foarte apropiat de designul conceptului Ka prezentat anul trecut. Va fi disponibil doar în varianta cu cinci uşi, iar utilizarea platformei pe care se bazează şi actualul Ford Fiesta promite să îi ofere calităţi mult superioare în privinţa ţinutei de drum faţă de precedenta generaţie. Cu motoraşul de 1 litru şi 80 CP sub capotă, promite să fie o maşină distractivă la sub 10.000 de euro.
Noul Ka e deja o maşină cam prea matură pentru clasa ei, nu credeţi?
10. Honda Jazz
Noua Jazz beneficiază de un motor i-VTEC de 1,3 litri, o evoluţie a precedentului propulsor, care poate fi combinat opţional cu o cutie automată CVT, în timp ce cutia manuală este şi ea nouă, având 6 trepte în loc de numai cinci precedenta cutie manuală
11. Hyundai i20
Model dezvoltat şi construit în Europa, pentru europeni, noul i20 este foarte bine pregătit pentru concurenţa încinsă de care va avea parte în clasa B. În versiunea de top, clienţii noului i20 vor putea opta pentru stopuri cu LED-uri, plafon panoramic şi o cameră video pentru mersul înapoi. Hyundai face ce ştie mai bine, aducând conceptul de „smart premium” în zona de preţ confortabilă multora.
Acoperiţi-i badge-ul şi spuneţi cât aţi da pe maşină. Mai mult decât vă cere Hyundai, asta e clar!
12. Hyundai ix35
Urmaşul lui Tucson ajunge la a doua generaţie. Hyundai ix35 a plăcut mult, dar noua generaţie promite să îi redea suflul de care are nevoie pe un segment în care Nissan Qashqai face încă legea, în ciuda aglomerării tot mai mari. Prezentat în primăvară la Geneva, va fi la vânzare în partea a doua a anului.
13. Kia Sorento
Noul Kia Sorento arată foarte bine şi promite să facă valuri între SUV-urile compacte atunci când va ajunge în showroom-uri. Mai mare, mai bine dotat şi mai spaţios, e o continuare a politicii grupului sud-coreean de a ataca mărcile consacrate cu armele proprii.
14. Land Rover Discovery Sport
Înlocuitorul lui Freelander este gândit în special pentru asfalt, dar, ca în cazul oricărui Land Rover, va şti să se descurce binişor şi în afara lui. Discovery Sport e aşteptat în prima parte a anului, la preţuri de peste 40.000 de euro.
Contaminat de „evoquită”, noul Discovery Sport arată mult prea bine
15. Mazda 2
Una dintre cele mai sexy maşinuţe de oraş are acum o nouă generaţie şi promite să fie şi mai distractivă la condus decât precedenta. Avem deja şi preţurile pentru ea, o regăsiţi în showroom-uri la începutul acestui an.
Bord foarte sexy pentru clasa mini!
16. Mazda MX-5
Sinceri să fim, e una dintre cele mai aşteptate maşini de către ProMotor, fie şi pentru că precedenta generaţie a fost incredibil de distractivă la condus, iar noua generaţie nu doar că arată senzaţional, dar promite să ducă mai departe sentimentul de kart nebun care a făcut celebră Miata, sau MX-5, cum e cunoscută în Europa. În showroom-uri în prima parte a anului.
Love, love, love, love, love, love...
17. Mercedes-Benz GLE / GLE Coupe
Arma contra lui X6 poartă numele de GLE Coupe, iar arma contra lui X5, de GLE. Ştim deja cum arată noul GLE Coupe, noi zicem că arată foarte bine, deşi părerile sunt împărţite, rămâne de văzut cum va arăta şi noul GLE. Oricum, fanii Mercedes-Benz pot sta liniştiţi: aşa cum s-a vândut pe rupte X6, deşi toată lumea a avut de comentat cu privire la exteriorul său, aşa se va vinde şi noul GLE Coupe...
Armă anti-X6, noul GLE Coupe e o bestie de sine stătătoare
18. Mercedes-Benz GLC
Actualul Mercedes-Benz GLK îşi va schimba şi numele, şi generaţia, odată cu finalul lui 2015. Vom vorbi de acum încolo de Mercedes-Benz GLC, iar noutăţile vor fi majore: o maşină cu accent mai mare pus pe confort şi tehnologie, un upgrade major al actualului GLK, care a rămas cam în urma concurenţei...
19. MINI John Cooper Works
Noul MINI John Cooper Works este mai spaţios, mai rapid, mai agil, mai sexy şi mai bine tehnologizat decât fostul JCW. A, şi mai economic. De parcă i-ar păsa de aşa ceva cuiva care îşi cumpără una dintre cele mai demenţiale arme de distracţie în masă care există astăzi pe planetă... Din prima parte a anului şi în România.
20. Mitsubishi L200
Una dintre cele mai iubite camionete japoneze, noua L200 a fost deja lansată în Japonia şi va ajunge şi în Europa în cursul lui 2015. Adusă la zi din toate punctele de vedere, va miza pe abilităţile foarte bune în off-road şi pe noile tehnologii de asistenţă a şoferului, pe un segment deja foarte aglomerat.
Dacă versiunea europeană va păstra faţa asta, va speria multă lume...
21. Nissan Murano
Lansat deja la americani de aproape un an, noul Nissan Murano arată ca ieşit dintr-un film SF, iar interiorul promite să concureze de la egal cu mărcile premium, fără să intre totuşi pe teritoriul deja ocupat de Infiniti în cadrul grupului.
22. Opel Corsa
Noua generaţie de Corsa a fost deja prezentată la Paris, în toamna lui 2014, dar ajunge abia acum la dealeri. Îmbunătăţită din toate punctele de vedere, noua Corsa are tehnologii la bord care se regăseau până acum doar în segmentele superioare, un spaţiu interior mai mare, precum şi motorizări complet noi.
23. Opel Karl
Deşi mai mic decât Corsa, e practic o Corsa condensată, pentru că noul Opel Karl, înlocuitorul lui Agila, vine cu suficiente tehnologii şi dotări care nu se regăseau pe aceasta din urmă. De aşteptat la un preţ de pornire de sub 10.000 de euro.
Uitaţi de Agila, noul Karl nu mai are nimic în comun cu ea!
24. Opel Astra
Noua generaţie de Opel Astra va fi prezentată, cel mai probabil, abia în toamnă, urmând să ajungă la vânzare în 2016. Din ce ştim până acum, va beneficia de toate motorizările noi din gama GM, dar şi de tehnologii de asistenţă a şoferului care sunt preluate direct de la Insignia. Este şi prima maşină Opel cu design inspirat din conceptul Opel Monza, aşadar putem spera ca designul final să fie unul senzaţional pentru Opel.
25. Renault Megane
Renault Megane IV este aşteptat, de asemenea, pentru finalul lui 2015, urmând să ajungă pe piaţă abia în 2016. Uitaţi-vă bine la conceptul Eolab dacă vreţi să aflaţi formele generale ale următoarei generaţii de Megane, care promite să readucă Renault într-o luptă egală cu ceilalţi producători de volum. Motoare Euro 6, inclusiv dieseluri echipate cu un NOx Trap care să reducă dramatic emisiile de microparticule, dar şi un biturbo de 160 CP şi tehnologii avansate de asistenţă a şoferului - toate ar trebui să-i permită noului Megane să ne farmece până după orizontul anului 2020.
Noul Megane IV, în opinia celor de la largus.fr
26. Skoda Superb
Noua Skoda Superb promite să fie un veritabil Passat cehesc, păstrând însă toate argumentele în favoarea sa: preţ mai mic, spaţiu mai mare, tehnologii şi motoare suficient de avansate pentru a atrage public de la celelalte mărci de volum, dar şi dintre clienţii premium care vor opta pentru un Superb mai bine dotat în defavoarea unor limuzine entry-level. Prezentat în primăvară, din vară ar trebui să intre în vânzare.
27. Suzuki Vitara
Concurent pentru Juke, Mokka sau 2008, noul Vitara ajunge în România în prima parte a anului şi va încerca să smulgă ceva din cota de piaţă a concurenţilor mai galonaţi prin combinaţia obişnuită: preţ accesibil, dotări suficiente, fiabilitate de invidiat.
28. Toyota Prius
Noul Prius promite să renunţe la designul pasabil al exteriorului în favoarea unei siluete mai sexy, dar va păstra toate atuurile interiorului confortabil şi spaţios. Va fi şi o maşină mai uşoară, datorită folosirii unui pachet de baterii mai puternice dar mai uşoare, şi va avea o autonomie electrică puternic crescută. Posibil să aibă şi o versiune cu tracţiune integrală, dar vom afla mai multe în partea a doua a anului.
29. Volkswagen Passat
Deja testat de noi la începutul iernii, noul Volkswagen Passat ajunge în ianuarie în showroom-uri şi va fi fără îndoială cea mai bine vândută maşină din segmentul mediu european. Are toate atuurile de partea sa, iar îmbunătăţirile faţă de precedenta generaţie nu sunt deloc puţine.
30. Volvo XC90
Noul Volvo XC90 intră la vânzare la începutul primăverii lui 2015, iar bagajul uriaş de tehnologii şi dotări îl fac să fie cel mai avansat SUV produs vreodată, în special în privinţa siguranţei pasagerilor. S-a acordat foarte multă atenţie şi confortului, dar şi motorizărilor mai economice.
Noul XC 90 este răspunsul la întrebarea: ce ar face suedezii dacă ar avea la dispoziţie banii chinezilor?
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu