Publicitate
Revista Biz a lansat zilele trecute Topul celor mai puternice 50 de branduri româneşti din anul 2012.
Autor: Adina Predescu
Liderul clasamentului este şi anul acesta Borsec, urmat de Gerovital, Dorna, Poiana, La Dorna, Plafar, Cris-Tim, Kandia, Napolact şi Fares. Clasamentul are la bază un studiu realizat de către Unlock Market Research pentru revista Biz şi a fost lansat in cadrul conferintei BrandRo. În topul de anul acesta au intrat patru noi mărci româneşti : Caroli, Adria, Silva şi Dedeman.
Pe site-ul revistei Biz, revistabiz.ro, găsim că printre brandurile care au înregistrat creşteri spectaculoase ale vânzării, se înscriu Fares, Dero, Elmiplant, Pate Bucegi şi Arctic.
Comparativ cu anul trecut, anul 2012 a adus o creştere semnificativă a brandurilor din categoria alimente, respectiv Cris-Tim, fiind unul dintre brandurile ce se regăseşte în primele zece mărci româneşti. La fel ca anul trecut, s-au înregistrat scăderi pentru categoriile de servicii, bunuri de folosinţă îndelungată sau băuturi alcoolice, ceea ce indică faptul că românii, în vremuri de criză, au devenit mai centraţi pe satisfacerea unor nevoi elementare, informează revista Biz.
Pentru al treilea an consecutiv, studiul Unlock Market Research a avut ca scop măsurarea “puterii” mărcilor româneşti pe piaţă. Măsurarea nu s-a făcut din perspectivă financiară, corporatistă, ci din perspectiva investiţiei de încredere şi afectivitate care le este acordată de către consumatori.
Studiul este reprezentativ urban la nivel de regiune, grad de urbanizare, împărţire pe sex şi vârstă a populaţiei de peste 18 ani, realizându-se astfel 1200 de interviuri telefonice.
Rezultatele studiului pot fi citite integral în a treia ediţie a cărţii “50 cele mai puternice branduri româneşti”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu