Top cele mai vândute autoturisme 100% electrice în România

Sursă foto: Pexels (JÉSHOOTS)
Sursă foto: Pexels (JÉSHOOTS)

Autoturismele electrice câştigă tot mai mult teren în România.

Alegeri prezidentiale 2024

Potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile, cota de piaţă a maşinilor ecologice a ajuns la 20%, în timp ce înmatriculările pe acest segment au crescut cu aproape 30% faţă de intervalul similar din 2022.

În topul primelor cinci cele mai vândute autoturisme 100% electrice se află Dacia Spring, cu o creştere de 28%, urmată de Renault Megane, Tesla Model Y sau Volkswagen e-up!.

La nivel general, în România, înmatriculările de autoturisme noi au crescut în primele patru luni ale acestui an cu 25%; topul este condus de Dacia, Renault şi Ford, cu motoare pe benzină, notează Rador.

VEZI ȘI: Titi Aur: Atenție la aceste mașini! Eu nu m-aș urca în ele / video - https://www.dcnews.ro/titi-aur-atentie-la-aceste-masini-eu-nu-m-as-urca-in-ele-video_916051.html

CITEȘTE ȘI: „Examen unitar” în UE pentru obţinerea carnetului de conducere. Noi reguli

Adina Vălean, comisar european pentru transporturi, a vorbit despre ce ar putea însemna „examenul unitar” în UE pentru obţinerea carnetului de conducere.

Toată lumea vorbeşte despre faptul că tinerii din Uniunea Europeană vor putea să conducă de la 17 ani. Care sunt detaliile şi de când începe?

„Practic, noi reguli, pentru că trebuia la nivel european să armonizăm şi să modernizăm şi permisele de conducere, cu accent pe a armoniza regulile. Ele sunt foarte variate la nivelul Uniunii Europene. Dincolo de recunoaşterea reciprocă, sunt diverse, diverse condiţii pentru obţinerea permisului de conducere, pentru controalele medicale, vârsta de la care poţi să-l iei... Sunt ţări nordice în care tinerii sunt lăsaţi să conducă aşa-numitele tractoare - care de fapt sunt nişte maşini cu o viteză limitată la 50 km/h - încă de la 14 ani. Şi atunci, a fost nevoia să armonizăm, să coordonăm regulile. Această chestiune a permiselor de conducere face parte dintr-un pachet mai larg, care este destinat a spori siguranţa rutieră la nivel european, pentru că vor fi întărite şi regulile privind aplicarea pedepselor de circulaţie transfrontalieră.

Dar întorcându-ne la permisele de conducere, sunt câteva reguli noi. Într-adevăr, la 17 ani pot începe să conducă, însoţiţi, şi după doi ani pot da un test pentru a obţine definitiv permisul de conducere - sigur, cu toleranţă zero la anumite abateri, printre care alcoolul. Dacă se întâmplă ceva în această perioadă de probă, îşi pot lua adio de la orice permis.

Apoi, digitalizarea permiselor de conducere; să avem şi noi permise de conducere digitale peste tot în Europa”, a zis Adina Vălean.

„Veţi avea un permis de conducere digital, cu tot ceea ce înseamnă datele necesare - cu datele dvs. de identificare, dar şi cu situaţia comportamentului conducătorului auto.

De asemenea se schimbă puţin, se îmbunătăţesc şi se adaptează, modernizează condiţiile pentru obţinerea permisului, în sensul în care pregătirea şi testul trebuie să acopere lucruri care ţin acum mai mult de identificarea riscurilor în trafic - pentru că s-a constatat că asta este o categorie care conduce la nesiguranţa rutieră. Apoi, chestiuni legate de sistemele automate care asistă şoferul într-o conducere mai sigură - noile maşini, cele electrice, ş.a.m.d., alte reguli.

Toate astea vor face parte dintr-un nou set de condiţii pentru pregătire şi pentru testele de conducere pentru obţinerea permisului”, a mai zis comisarul european.

Adică un examen unitar în Uniunea Europeană pentru obţinerea carnetului de conducere? 

„Este o directivă, ceea ce înseamnă că sunt recomandări. Să vă dau un exemplu: noi recomandăm ca după 70 de ani să se facă anual o evaluare medicală, pentru a putea identifica dacă sunt riscuri pentru trafic, dacă o persoană mai în vârstă are anumite riscuri care îi pot împiedica performanţa de şofer auto. Sunt ţări în care nu există, deloc, niciun fel de control medical, şi atunci încercăm cumva în directivă să ajungem la un compromis între obiceiuri. Dar, repet, face parte din dorinţa noastră de a spori siguranţa rutieră, astfel încât am propus anumite lucruri pe care le considerăm importante pentru aceasta. Probabil că în anul viitor deja statele membre pot merge spre implementarea în legislaţia naţională”, a mai zis Adina Vălean la Digi 24, conform Rador. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel