Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Constantin Cerbulescu susţine că hipermarketurile Carrefour, Kaufland, Real sau Praktiker sunt în topul listei cu reclamaţiile primite de la consumatori în legătură cu produsele cumpărate.
În primul semestru al acestui an au fost înregistrate 1.033 de reclamaţii care vizează produsele achiziţionate din supermarketuri şi hipermarketuri. 51 la sută din reclamaţii au fost întemeiate, 34 la sută fiind soluţionate amiabil, informează Click.ro.
Pe primul loc în topul acestor reclamaţii se află Carrefour , cu 151 de sesizări, urmat de Kaufland cu 143, Real cu 122, Praktiker cu 63, Dedeman 58, Auchan 57 şi Rewe cu 53.
Rewe, care deţine lanţul de magazine Billa şi Penny Market, a primit cele mai multe amenzi, în valoare de 690.000 de lei, urmat de Real, cu 182.000 de lei, Carrefour 143.000 de lei, Artima 117.100 de lei, Kaufland 106.000 lei şi Mega Image, cu 100.000 de lei.
În aceste magazine se comercializau produse la promoţie, cum ar fi pachete de 8 bucăţi plus două gratis, la care preţul produsului achiziţionate separat, la bucată, era mai mic decât reieşea cel din promoţie, informează Mediafax.
O altă neregula pe care au sesizat-o reprezentanţii ANPC se referă la prezentarea produselor sub o altă denumire decât cea dată de producător, inducând în eroare consumatorii asupra caracteristicilor esenţiale ale produselor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News