Publicitate
Majoritatea românilor scot bani din buzunar frumoși pentru a-i recompensa pe doctori, dar și pe asistentele medicale.
Pe primul loc la acest capitol se află doctorii chirurgi, valoarea medie a recompenselor acordate de către pacienți fiind în jurul sumei de 608 lei, conform unei cercetări realizate de Exact Cercetare și Consultanță, în colaborare cu Link Resource și comandat de Institutul Aspen din România.
Potrivit reprezentantului CMR, Vasile Astărăstoae, după grila de salarizare a guvernului Boc, un medic chirurg, doctor în ştiinţe medicale are un salariu mai mic decât al unui consilier local.
Altor medici specialişti, pacienţii le acordă, în medie, o recompensă financiară de peste 200 de lei. Pentru intervenţii chirurgicale mici, recompensa este sub 200 de lei, potrivit studiului citat. Cercetarea mai arată că 40% dintre pacienţi dau bani sau cadouri asistentelor medicale.
Medicul de familie, principala sursă de informare
Medicul de familie se află pe primul loc (cu un procent de 48%), de data aceasta din punct de vedere al elementelor de care pacienții țin cont atunci când trebuie să aleagă un cabinet medical. Cu un procent asemănător apare și experiența anterioara avută cu cabinetul (44%), în timp ce pe locul al doilea se află prețul serviciilor medicale (30%), dar și recomandările prietenilor apropiati (27%).
Proximitatea pentru alegerea unei institutii medicale este importanta pentru 28% dintre pacienti. Internetul si recomandarile din partea rudelor (copii, parinti, sot/sotie) inregistreaza procente asemanatoare (intre 13%-16%). Pe ultimele locuri se află medicii specialiști (indiferent dacă aceștia activează în sistemul public sau privat de sanatate) și mass-media (TV, presa scrisă), procentele fiind de maximum 5%.
Medicul specialist beneficiază de mai mare încredere în ceea ce privește validarea recomandărilor medicale
Atunci când vine vorba de validarea recomandărilor medicale, oamenii acordă mai multă încredere medicului specialist. Dacă medicul specialist câștigă încrederea de la un procent de 82% dintre pacienți, medicul de familie adună un procent de 72% în sistemul public. Printre factorii care au condus la dezamăgire vizavi de medicul de familie se numără: timpul de așteptat pe holurile spitalelor pentru consult sau explicațiile doctorilor referitoare la afecțiunile de care suferă pacientul.
Cei mai mulţi oameni au fost internaţi în spitale publice. Mizeria din saloane şi personalul medical insuficient de prompt au fost cele mai multe motive de nemulţumire. Nici modul de comunicare cu asistentele nu i-a satisfăcut pe bolnavi. Studiul a fost făcut în perioada 22-29 octombrie pe un eşantion de 1.002 persoane, cu vârste între 18 şi 70 de ani.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu